Gronholm jasným vítězem v Řecku

Martin Trdla, 3. června 2007, 14:36 Google+

Končí nadvláda Loeba? Seb vždy udával tempo a byl pasován před soutěží na největšího favorita. Situace se mění a to se potvrdilo i v osmém díle světového šampionátu Rally Acropolis.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Gronholm, Marcus

Gronholm, Marcus | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Na posádky letos čekalo 23 RZ, na startu se kromě tradičních účastníku MS sešli i naši zástupci v čele s Janem Kopeckým s Fabii WRC, druhé želízko v ohni bylo produkční Mitsubishi Martina Prokopa. Zahajovalo se na hitu dnešních nejen světových soutěžích, tedy na v přímém přenose snímané superspeciální rychlostní zkoušce na okruhu. Tříkilometrový okruh vyhrál Hirvonen před Gronholmem a Loebem, ovšem pochopitelně těsné rozdíly neměly vliv na pozdější vývoj závodu.

Ten naznačila první klasická rychlostní zkouška, kde v pravém vracáku přetočil svůj Citroen Sebastien Loeb, ztratil cenné sekundy a propadl se až na sedmé místo. V čele se usadily dva Fordy v pořadí Gronholm, Hirvonen. Ovšem posty jim vydržely do následujícího testu, kde ukázaly potencionál obě Imprezy WRC07, do čela se dostal Atkinson, Petter Solberg zaostával o sekundu zpět. Příliš se nedařilo Kopeckému, sužovaný problémy s brzdami okupoval příčky okolo 12-15 místa. Podobně se dařilo i druhé, narychlo na start postavené Fabii Francoise Duvala. Dalším překvapením byl závod produkčních vozů, kde na třetím místě ve sk. N jede Prokop, tato příčka mu vydržela až do cíle etapy. Ovšem pořadí na čele absolutního pořadí se měnilo až do poslední zkoušky dne. Nadvláda vozů Subaru skončila v sedmé zkoušce, přeskočil je Marcus Gronholm. V cíli etapy však až do šestého místa byly těsné rozdíly do deseti sekund. Desátý s více než dvou a půl minutovou ztrátou byl Kopecký. Uzavřeného parkoviště se nedočkala Fabie First Motorsportu, když se Duvalovi přehřál motor.

Do sobotního rána se nejlépe probudil opět Marcus, jenž vyhrává úvodní test. Na tom druhém už zatíná zuby Loeb a dostává se nachvíli na průběžně druhou příčku před P. Solberga, kterou opět získá v závěru dne, díky chybě Solberga, který poškodil tlumič. To už ovšem v čele jede s tři čtvrtě minutovým náskokem na druhého Gronholm. Jeho týmový kolega Hirvonen jede čtvrtý. Na speciálce, poslední zkoušce dne, chybuje Atkinson a propadá se na deváté místo. Skvělé šesté místo drží po chybách soupeřů a také dobrém výkonu Jan Kopecký s Filipem Schovánkem. Další Čech Prokop po čtrnácté RZ ztrácí kontakt se špičkou „enek“ a propadá se. Cíl etapy nevidí Sordo kvůli porouchané převodovce.

V neděli na posádky čeká šest rychlostních zkoušek, navíc dvacátá je zrušena. Karty už jsou rozdány a vesměs všichni si drží své příčky a odstupy. Vítězství v RZ ochutnává kromě Gronholma a Loeba i Sordo s Latvalou. Na poslední diváckou superspeciálku přijíždí Gronholmův Focus s více jak půl minutovým náskokem na Loeba a i zde ho poráží navzdory divácky atraktivní jízdě o 0,1s. Největší radost má z bronzu Petter Solberg, který na takovýto výsledek čekal už hodně dlouho a i to s trochou humoru předvedl na cílové rampě, kterou přejel a po zpětném zacouvání se omluvil divákům s tím, že už zapomněl jak se vjíždí na cílovou rampu. Čtvrtý Hirvonen ztratil na vítěze už 2,5min, pátý Henning Solberg už celých pět. Skvělou sedmou příčku uhájil bez problému před Stohlem v neděli Jan Kopecký. Martin Prokop neboduje do seriálu PWRC, ale ve skupině produkčních vozů dojíždí šestý.

Osmý díl MS je u konce a po prázdninové přestávce se začátkem srpna kolotoč světových soutěží opět rozjede. Cílem bude oblíbené a soutěžím zaslíbené Finsko.

foto: BP Ford
Vytisknout

Diskuze: Gronholm jasným vítězem v Řecku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Max Mosley: MS potřebuje více továren - anotační foto

Max Mosley: MS potřebuje více továren

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud