Rally argentina: Review

Jan Němec, 31. března 2008, 21:47 Google+

O posledním březnovém pátku začala již tradiční soutěž, po Mexiku druhá na americkém kontinentě – Rally Argentina.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Argentina (ARG)

Rally Argentina (ARG) | foto: Archiv RallyZone.cz

Sdílejte článek

Počasí si v historii pro jezdce přichystalo nejedno překvapení a při poměrně malé účasti vozů kategorie WRC (kvůli nákladům na transport) vždy teoreticky stačilo dojet do cíle a jezdci i týmy mohli očekávat příděl bodů do kasičky MS. Letos nakonec odstartovalo 14 speciálů WRC. Rychlostní zkoušky byly rozděleny do etap v poměru 9, 9 a 3.

Hned start soutěže byl velmi dramatický a fanoušci nejednou připravili jezdce svým fanatickým chováním o klid. První RZ se nejvíce povedla Mikko Hirvonenovi s Fordem. Na svého týmového kolegu Jarri-Matti Latvalu (v RZ1 druhý) měl náskok celých 48 sekund. Trať byla zahalena mlhou a Hirvonen dokázal dokonale využít svoji startovní pozici. Problémy potkaly Per Gunnara Andersona se Suzuki. Tým Suzuki se od vstupu do MS potýká s technickými problémy a zatím se je nedaří vyřešit.

Na RZ 2 vystrčil růžky také favorit na vítězství Sebastien Loeb s Citroenem a posunul se na průběžné druhé místo. Dopředu se také draly posádky Subaru - Chris Atkinson a Petter Solberg. Poslední dobou se Subaru začalo dařit a zase to vypadalo na slibný výsledek. Jarri-Matti Latvala se s Fordem otočil přes střechu. Mohl sice pokračovat, ale ztratil mnoho času. Ten se snažil nahnat a vyhrál RZ 3. RZ 4 nepřinesla kromě penalizace pro Gigiho Galliho s Fordem (a jeho propadu o jednu příčku) žádná dramata.

Zato RZ 5 přinesla dvě zajímavé situace. Henning Solberg s Fordem a Mikko Hirvonen se stejným vozem totiž poškodili zavěšení kola a museli využít superally. Hirvonen tak ztratil svoji vedoucí pozici a Henning se propadl z osmého místa. Do čela se dostal Sebastien Loeb, pronásledovaný dvěma vozy Subaru a svým týmovým kolegou Dani Sordem.

Test číslo 6 i přes svou délku (cca 23km) nepřinesl paradoxně v celkovém pořadí žádnou změnu, ale rozdmýchal se bitv o bronzový stupínek. Kromě Solberga a Sorda se zezadu přiblížil také Galli. Ten RZ 7 vyhrál a dotáhl se na dostřel k jezdcům před ním. Na RZ 8 zaváhal Dani Sordo a Galli se přes něj pohodlně přehoupnul. Sebastien Loeb si vřavy za ním nevšímal a postupně nabíral náskok. Poslední RZ dne již byla jen tečkou za náročným dnem, který "regulérní" cestou dokončilo 9 posádek s vozy WRC (ostatní putovali do superally).

Druhý soutěžní den zahájili ve velkém stylu jezdci Subaru a vyměnili si pozice (Solberg druhý, Atkinson třetí). Problémy měl Federico Villagra a pustil tak na své (šesté) místo Matthew Wilsona. Rozdíl mezí ním a pátým Sordem již byl propastný. Pak to vypadalo, že si každý jede "to svoje" a posádky bez problémů dokončily i další zkoušky. Na RZ 13 se mladý Wilson připravil o svoje umístění nepěknou penalizací, jinak se pořadí neměnilo a v podstatě se jen zvětšovaly rozdíly.

Na RZ 14 si to pořádně "vyžrali" Latvala a Galli. Oba byli nuceni předčasně ukončit svoje působení v sobotní etapě. Radovat se nemohl ani Villagra, který dojel s obludnou ztrátou téměř devíti minut. Na RZ 15 se podařilo dobře zajet Conradu Rautenbachovi a poskočil na šestou pozici. Po zbytek dne se mu dařilo a v neděli nastupoval z pátého místa. Ztráta na před ním jedoucího Sorda už byla ale nesmazatelná. Špičkové časy celý den zajížděly vozy Subaru a svými výkony se nenechávali ani Sebastien Loeb (kontroloval své vedení) a Mikko Hirvonen. Sobotní etapu dokončilo na trati 8 vozů WRC.

Nedělní ráno si připravilo pro fanoušky pořádný šok. Hned na první RZ musel odstoupit ze soutěže Petter Solberg. Ten jel celou dobu skvěle a nakonec opouštěl soutěž ze skvělého druhého místa. Zradila ho elektroinstalace jeho vozu. Na RZ 19 hodně ztratil Toni Gardemeister se Suzuki (nakonec také odstoupil) a bylo jasné, že ani v Argentině se smůla tohoto týmu nezlomí. Na závěrečné zkoušce se ještě povedlo menší drama Villagrovi, který kvůli jezdecké chybě málem přenechal své umístění Gallimu. Nakonec to jen o několik málo vteřin stihl. Do cíle rally tak nakonec dojelo 9 vozů WRC. Překvapením je čtvrté místo Conrada Rautenbacha, který si tak jistě spravil chuť po předchozích "bouracích" závodech. Zvítězil Sebastien Loeb, na druhém místě dokončil Chris Atkinson. Bronz uhájil Dani Sordo a zajímavá je i pátá konečná pozice Mikko Hirvonena, který i přes své problémy přeci jen dokázal získat pěkný příděl bodů.

Do čela celkového hodnocení MS se dostal Sebastien Loeb (30 bodů) o 5 bodů před Mikko Hirvonenem. Na třetím místě poněkud překvapivě svítí jméno Chris Atkinson (22 bodů). V týmech je na špici stále tým Ford, nyní ale již s hubeným tříbodovým náskokem před Citroenem a na třetím místě je Subaru. V PCWRC zvítězil Andreas Aigner s Mitsubishi Lancer Evo IX (8. absolutně) a na 7. místě dorazil do cíle náš Martin Prokop se stejným vozem. Více o PCWRC zítra.

Výsledky rally Argentina najdete zde: wrc.com/jsp/index.jsp

Vytisknout

Diskuze: Rally argentina: Review

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Hirvonen, Mikko

Těžká soutěž pro Ford v Argentině

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud