Již ve čtvrtek večer se jela první RZ - divácká superspeciálka, kterou vyhrál Sebastien Loeb. Hlavní bitva, ale měla začít až v pátek, kde na jezdce čekalo 9 rychlostních zkoušek. RZ 2 přinesla trochu nezvyklé pořadí na prvních třech místech. Nejrychlejší byl totiž Urmo Aava (Citroen) a v cíli se z toho pořádně radoval. Na druhé pozici dojel Gigi Galli (Ford) a na třetí Andreas Mikkelsen (Ford). Teprve za touto trojicí se řadili Hirvonen, Loeb a Latvala. Ti totiž čistili trať od volného štěrku a ztratili.
RZ 3 znamenala stopku pro Aavu, protože vážně poškodil zavěšení a musel nechat svůj vůz stát s vylomeným kolem u cesty. Malé rozestupy mezi jezdci znamenaly velké míchání pořadím po každé zkoušce. Například Latvala byl po RZ 2 na 14. místě a po RZ 3 už na 4. pozici. Moc se nedařilo Chrisi Atkinsonovi (Subaru) a hájil až 11. příčku. V průběhu soutěže ho potkaly i technické problémy, takže se spíše učil s novým vozem a nemohl jet na výsledek.
Pořadí po RZ 4 bylo zase výrazně jiné a na prvních čtyřech místech byly Fordy (Hirvonen, Latvala, Galli, H. Solberg). Teprve páté místo patřilo Loebovi a šesté Sordovi (oba Citroen). Na sedmém místě byl Petter Solberg (Subaru) a na osmém Matthew Wilson (Ford). I po RZ 5 dělilo prvních šest jezdců jen 14 sekund. Na RZ 6 šel Latvala do čela, ale jen s minimálním odstupem před Hirvonenem. Henning Solberg se propadl o dvě místa a pustil tak Loeba na čtvrté místo. Loeb nebyl příliš nadšený z čištění trati a i když podle svých slov jel, co to šlo, na Fordy to nestačilo. Problémy s motorem měl Mikkelsen a začal se propadat.
Na RZ 7 měl Latvala problémy s pneumatikami, což se dá připsat jeho agresivnímu stylu jízdy a do cíle dojížděl s defektem a několikavteřinovou ztrátou. Ještě hůře na tom byl Dani Sordo, který kvůli nárazu do skalky ztratil přes minutu a propadl se na konec bodované osmičky. RZ 8 přinesla jedinou změnu v pořadí – Galli se posunul na třetí místo před Loeba. Zajímavé věci se děly až na RZ 9, kde Ford „zatáhl za jeden provaz“ a použil týmovou taktiku (za což sklidil kritiku ze strany diváků). Všechny 4 tovární Fordy dojely tak, aby nenastupovali do druhého dne jako první Latvala s Hirvonenem. Ve vedení, i když nechtěném, se tak znovu ocitl Loeb a na překvapivém druhém místě H. Solberg.
Druhý den se jely některé páteční zkoušky, ale i některé úplně nové. Právě na těch nových se čekalo, že Loeb ztratí a Hirvonen s Latvalou půjdou dopředu. To se potvrdilo na druhé RZ dne, kde se Loeb propadl na čtvrté místo a ve vedení se usadil Hirvonen. Na RZ 10 se stala nepříjemná událost, když Bernardo Sousa (PCWRC) svojí jízdou odmrštil kámen, který zasáhl a vážně zranil diváka. RZ byla následně zrušena a zbylý jezdcům byl přidělen náhradní čas.
RZ 11 znamenala defekt pro Sorda a další časovou ztrátu. Na RZ 13 měl problémy s turbem Galli a ztratil celé 4 minuty. V cíli byl opravdu znechucený, problémy ho ale provázely i po celý zbytek dne. Pro oba vozy Suzuki nezačal druhý den nejlépe. Po tvrdším nárazu si poranil rameno Toni Gardemeister a po chvíli vypovědel službu i motor (přehřátí). Per-Gunnar Andersson se zase musel potýkat s elektroinstalací, což nakonec vyústilo v odstavení vozu a konečnou. Aava znovu vystrčil růžky a zajel pár dobrých časů (vyhrál RZ 12), ale jeho ztráta byla už příliš velká. Podobně jako Atkinson mohl spíše sbírat zkušenosti, než pomýšlet na solidní umístění.
Ve zbytku dne dokázal Hirvonen najet na Loeba přes 30 sekund a nastupoval do nedělní etapy s tím, že tento náskok musí udržet. Na druhém místě dojel Latvala, a na dalších místech vypadalo pořadí následovně: 3. Loeb, 4. H.Solberg, 5. Sordo, 6. P. Solberg.
V neděli už se jely pouze tři zkoušky. Na první z nich se dokázal Dani Sordo protlačit na čtvrté místo a Loeb s Latvalou stáhli Hirvonena (kterému chcípl motor na startu) o cca 10 sekund. Vůbec neodstartoval Gigi Galli kvůli vyčerpání. Druhá RZ dne byla krátká a znamenala jen kosmetické změny na rozestupech. Na RZ 19 tak měl Loeb poslední šanci k útoku na první, resp. druhé místo. Na mezičasech bylo vidět, že pořádně zatáhl a už už to vypadalo, že se mu to podaří. Když navíc Hirvonena potkal defekt, vypadala situace nadějně. Bohužel defekt si vybral i Loeba a na pořadí se už nic nezměnilo.
Ford tak mohl slavit první a druhé místo a Hirvonen návrat do vedení v šampionátu jezdců. Jeho náskok před Loebem je nyní 3 body. V poháru konstruktérů vede Ford o 9 bodů před Citroenem.
V PCWRC jel náš Martin Prokop s Mitsubishi. Začal velmi slibně a držel se okolo čtvrtého místa v kategorii produkčních vozů. V sobotu ho ale zastavilo vyloučení za cizí pomoc, které následovalo po technických problémech na konci RZ 11. Body tedy Prokop nebral a jeho situace v PCWRC tak nevypadá zrovna růžově. S bezpečným náskokem zatím vede Andreas Aigner.
Nyní následuje sedmitýdenní pauza, po které nás čeká Rally Finland.
Výsledky z Turecka najdete zde