Směr pro WRC je jasný. Do kalendáře by se brzy měly dostat klíčové trhy jako je Indie, Čína nebo Severní Amerika. Aktuálně zainteresovaní výrobci a i nově příchozí VW tlačí na promotéra, společnost NOS, a FIA. Nicméně počet soutěží by neměl v žádném případě vzrůst až na úroveň F1 (19 závodů letos, když závod v Bahrainu musel být kvůli politické situaci v zemi zrušen). Některé země tedy budou muset přijít o svou soutěž v MS. Především by se měl omezit počet soutěží v Evropě, jak nedávno naznačil prezident FIA, Jean Todt. To by mohlo mít dopad také na Rally Deutschland.
Skončí soutěž v Německu...
"Jsou zde rozdílné úhly pohledu. Z jednoho reprezentuje Rally Deutschland klíčový evropský trh pro výrobce angažované v MS. K tomu je také dobře organizovaná. Na druhou stranu se ale člověk může ptát, proč bychom měli mít v MS dvě soutěže, které si jsou tak blízko (soutěže v Německu a Francii). Tyto dvě soutěže od sebe leží pouhých 150 km. Už to tak vypadá, že v krátké době bude muset Německo nebo Francie o svoji soutěž přijít. To samé by mohlo platit i o Portugalsku a Španělsku a o dalších regionech," říká manažerka MS, Michele Moutonová.
...a nebo ve Francii? Nebo se obě soutěž sloučí?
U FIA však dobře vědí, že by se MS mělo zachovat na tradičních tratích a snaží se tak zvýšit kontakty s pořadateli. "Řešením pro Evropu by mohly být soutěže, které by zasahovaly do dvou států. Jsou zde již i nějaké návrhy. Pokud by se MS mělo prezentovat na nových trzích jako je Čína, Indie, Jižní Amerika, Rusko nebo Afrika, tak pro Evropu nevidím jiné řešení," zakončila Moutonová.