Zkratka RRC není pouze náhodná, ale zkrývá název "Regional Rally Car". Fiesta RRC je po Mini S2000 1,6T dalším vozem nových S2000. Vůz je odvozen od současného WRC, má zredukovanou aerodynamiku (hlavně menší zadní křídlo - stejné jako na Fiestě S2000) a menší restriktor (30mm). Auto je určeno pro starty v národních šampionátech, kde nová WRC startovat nesmějí.
"V RRC se vlastně střetávají dva vozy. Auto je vyvinuto pro národní šampionáty, ale také pro země jako je Belgie, kde se smí jezdit s většími křídly a restriktory. Pokud se tedy účastník tamějšího šampionátu rozhodne startovat v soutěži ME jako je třeba Ypres, tak vůz celkem jednoduše přestaví do specifikace RRC," popisuje výhody nového vozu testovací jezdec a jezdec týmu Stobart, Matthew Wilson.
Zmenšení restriktoru ubralo motoru asi 50 koňských sil a postaralo se o jinou charakteristiku čtyřválcového pohonného ústrojí. "Když jedu s RRC, tak mi to připomíná starý Ford Focus WRC. Jezdí se totiž v nižších otáčkách. Nová WRC se točí asi do 8 500 otáček, zatímco Fiesta RRC jezdí zhruba kolem 6 000 otáček."
I přes snížený výkon má ale Wilson z Fiesty RRC dobrý pocit a ježdění si užíval: "Skoro si ani nevšimnete, že je auto slabší. Jistě, v některých místech cítíte, že má meší restriktor, ale zase na druhou stranu je to hezky vyvážené auto."
Jak dobře technici M-Sportu na voze zapracovali se brzy ukáže. Na konci měsíce totiž by totiž měl na Fiestu RRC čekat v Polsku první start, ten ale není jistý, a tak s jistotou můžeme říct, že pojede v Polsku na Rajdu Rzeszowski v srpnu.