Matton o budoucnosti Citroënu a o nových značkách

iM2, 4. června 2012, 14:59 Google+

Od ledna je novým šéfem Citroën Sport Yves Matton a jeho úkoly jsou jasné. Značka by měla získat další titul mezi konstruktéry a měl by najít následovníka Sébastiena Loeba. Nesmíme zapomínat ani na to, že MS teď nezažívá co se organizační stránky týče zrovna nejlepší časy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Citroën se již začíná připravovat na éru po Sébastienovi Loebovi. Jeho smlouva je sice i pro sezonu 2013, zároveň však obsahuje jednostrannou klausuli, podle které může být ukončena již po této sezoně. Vzhledem k tomu, že ani letos Loeb nemá zatím moc velkou konkurenci, tak by ho ježdění v MS mohlo přestat bavit již nadobro. 

V týmu Citroënu však věří v setrvání jejich šampiona: "Samozřejmě by to pro nás bylo bez Seba trochu jiné. Je to historie posledních let, jak spolu obě jména rostla. Sébastian je tím správným velvyslancem značky a bude jím ještě pro dlouhou dobu," řekl Yves Matton. 

Vloni se navíc objevily i zprávy, že by se Citroën mohl stáhnout z MS v rally poté, co se Peugeot stáhl z Le Mans. Za vším tehdy stála neutěšená finanční situace koncernu PSA. Šéf Citroënu, Frederic Banzet, dal tehdy Citroënu jistotu a uklidnil tak veškeré pochybovače. "Nejlepším důkazem je naše dvouletá smlouva s Mikkem Hirvonenem a tříletá smlouva s Nasserem Al-Attiyahem s opcí na další dva roky. Budeme tu i v budoucnu a to i přes odchod Sébastiena. Jaký by pak mělo smysl smluvní zavázání s mladými jezdci jako je Thierry Neuville? Zůstáváme!" ujistil šéf Citroënu pro motorsport. 

Do budoucna Citroën počítá jako s tvrdými konkurenty nejen s Fordem, ale i Volkswagenem. Velké změny kvůli vstupu Volkswagenu do MS však Matton nečeká: "Neřekl bych, že to přinese změny. Určitě mají nějaké zajímavé nápady a to je důležíté. Nechtějí však soutěže měnit podle svých představ. Rád bych měl Mini i příští rok na startu a po všech snahách o homologaci vycházím z toho, že budou v budoucnu také chtít něčeho dosáhnout. Nevím jestli mluvíme o příštím roce nebo až o roce 2014. Na druhou stranu by bylo těžké porozumět tomu, proč by měli veškerou tu snahu o to, aby dostali homologaci a nově vybudovali tým."

Toyota a Hyundai, to jsou další dvě velké značky na obzoru, které v budoucnu doplní pole. "Samozřejmě bychom byli rádi, kdybychom měli tolik výrobců, kolik je jen možných! Ale mistrovství světa se třemi velkými značkami, které bude příští rok, je dobré. Možná by bylo pět ideálním počtem. Ale šampionát se třemi rozdílnými značkami je dost rozmanitý."

O tom, že u Citroënu běží příprava na budoucnost na plné obrátky svědčí nejen fakt, že se pracuje na druhé generaci DS3 WRC, která má přijít v roce 2014, ale v příštím roce Francouzi představí také model DS3 R5. "Pak bude moci náš zákaznický program nabídnout nejen vozy s pohonem přední nápravy, ale i čtyřkolky," zakončil Matton. 

Vytisknout

Diskuze: Matton o budoucnosti Citroënu a o nových značkách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Michelin

I pro příští rok dva dodavatelé pneumatik

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud