Toyota se v MS v rally naposledy prezentovala v roce 1999, poté zaměřila veškeré své síly na Formuli 1. Japonská firma však již zahájila práce na motoru 1,6l turbo, který odpovídá regulím FIA. Mezitím se také snaží na FIA a svých rivalech vyjednat vyjímku, která by ji umožnila použít model Yaris, který je o 15cm kratší, než nařizují pravidla (vůz musí měřit 3,9m).
"Doufám, že se zapojíme již v roce 2014," říká Yoshiaki Kinoshita, president Toyoty pro motorsport. "Pochopitelněj je naším cílem WRC. Ale chce to postupovat krok po kroku. S rally jsme se rozloučili v roce 1999 a mezitím pochopitelně odešli skoro všichni lidé z tohoto programu. Ve firmě nemáme know-how. Potřebujeme připravit motor, vyvinout šasi a získat zkušenosti. Poté budeme připraveni."
Toyota se letos také poprvé po dlouhé době představila v Le Mans a vytrvalostních závodech. Podle Kinoshita by ale bylo možné, aby firma podpořila oba programy zároveň.