Úspěchy Ruse, Evgenyho Novikova, se začínají pomalu dostavovat a to jel teprve 21 letý jezdec na Novém Zélandu svůj teprve 30. v MS. Ve skoro polovině z nich cíl neviděl. V posledních deseti soutěžích však vypadl pouze dvakrát – v Mexiku kvůli nehodě a v Řecku ho zradila jeho Fiesta. Na druhou stranu už ale dokázal získat celkem 71 světových bodů. Celkově devětkrát dojel do cíle na bodech, získal čtyři nejrychlejší časy v RZ a jednou (letos v Portugalsku) se podíval na podium.
„Byl jsem prostě moc mladý a měl jsem moc těžkou nohu na plynu,“ vzpomíná Novikov pro ‚rally – Das Magazin‘ na začátky své kariéry. „Důležitější než skutečnosti, že mi bylo 18 a seděl jsem ve WRC, byly chybějící zkušenosti. O autě jsem toho moc nevěděl a o tratích jsem toho věděl ještě méně. Musel jsem ale držet krok se zkušenými jezdci, kteří znají jak auta, tak i tratě. Když za takových podmínek přijdete do rally, tak je docela těžké bez nehod zajíždět rychlé časy. Když to tak vezmeme, tak vlastně nebyly ty bouračky ničím zvláštním. Teď už mám o trochu více zkušeností a vím také, kde se vysoké riziko nevyplácí," řekl Evgeny Novikov.
Na jeho zlepšené formě však nemají podíl pouze větší zkušenosti. "Velký podíl na tom má také můj spolujezdec, Denis Giraudet. Moji dřívější spolujezdci nebyli jednoduše tak profesionální jako on. S ním se učím a zlepšuji o hodně rychleji." Novikov však sní o továrním autě. "S ním jedete v jiné lize. Jsem si jistý, že bych s ním mohl bojovat o vítězství. Když jsem jezdil v roce 2009 se Sébastienem Ogierem v Citroën Junior Teamu, tak jsem byl občas rychlejší já a občas zase on. Když pak ale dostal tovární auto, tak jel úplně jinou ligu a mohl bojovat o vítězství. Vitězství nejsou žádná kouzla. Je to otázka celkého paketu, tedy možností, které máte. Tou nejdůležitější je tovární auto."
Od roku 2013 do MS v rally vstupuje VW. jedno Polo bude pilotovat Sébastien Ogier. Druhé pravděpodobně Jari-Matti Latvala. Obě tovární sedačky jsou tak obsazené. Kdo se však posadí do třetího auta, které by wolfsburgští rádi na vybrané podniky nasazovali? Možná to bude Andreas Mikkelsen, který za tým s Fabií S20000 občas startuje už letos, ale možná by to mohl být právě Novikov.
"Vyvíjíme koncept levného cupového závodění s Poly, něco mezi třídami R1 a R2. Ruskému importérovi VW se to tak líbilo, že již teď běží přípravy tohoto projektu, aby se mohlo začít závodit od roku 2013. Mluvili jsme také s Fordem, ale ten moc nejevil zájem. Volkswagen je naproti tomu v Rusku vysoce motivovaný. V mé domovině je VW hodně populární a má prima image. Kdyby do továrního týmu hledali nějakého ruského jezdce, tak by o jednom vysoce motivovaném věděl," zakončil se úsměvem Novikov.