Jak to letos bude mezi Fordem a M-Sportem?

iM2, 1. ledna 2013, 22:42 Google+

Ford se před nadcházející sezonou oficiálně stáhl z MS. Nicméně modrý ovál z tratí rychlostních zkoušek tak rychle nezmizí. V pozadí totiž podporuje privátní tým, M-Sport, v dalším vývoji vozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Od založení MS v automobilových soutěžích v roce 1973 byla značka v tomto šampionátu. Vyhrála 82 soutěží a získala 3 tituly (1979, 2006 a 2007). V posledních 16 letech spolupracovala s britským M-Sportem. Tým kolem Malcolma Wilsona nasazoval jejich tovární vozy. 

To se teď mění. V polovině října Ford oznámil svůj odchod a Wilson se s tím musel vyrovnat. Proti Citroënu, Volkswagenu (a Mini?) nastoupí jako soukromník. Může se však i nadále spoléhat na podporu Fordu. "Náš vztah s M-Sportem v roce 2013 bude o technické podpoře při vývoji auta, aby zůstalo konkurenceschopné nebo mohlo získat potřebné homologace, které jsou věcí výrobce," řekl Gerard Quinn, evropský sportovní šéf Fordu. 

Dani Sordo ve svém jediném startu za Ford v Argentině 2012, kde zaskakoval za zraněného Latvalu

Ačkoliv v oficiálním názvu Qatar M-Sport WRT nikde Ford nefiguruje, tak tým z britské Cumbrie dostal status výrobce. "S tímto povolením pro zapsání se do roku 2013 nemám nic společného," pokračuje Quinn. "To bylo vyjednáno mezi Malcolmem a Jarmem Mahonenem [šéf pro rally u FIA].  Malcolm se se mnou radil jen o dalším využívání jména Ford. Grémium vedení bylo jednotné v tom, že by se naše jméno nemělo objevovat v názvu týmu, když nejsme zapsání jako výrobce. Museli jsme jim vysvětlit, že se stahujeme kompletně a pro nás bylo jasné, že dále nechceme vidět naše jména jako největší podporovatele M-Sportu v MS."

I přes starty jako soukromý tým se podle Quinna M-Sport nemusí obávat konkurence ze strany Citroënu a Volkswagenu. "Mělo by být jasné, že budeme v naší úzké spolupráci na technické stránce věci pokračovat. Pro nás i pro M-Sport je rozhodující nejen projekt World Rally Caru, ale i vývoj produktů kategorie R5 a R2, které M-Sport v průběhu roku představí. Rádi bychom vyjasnili, že M-Sport má nejmodernější techniku a my je podporujeme, takže by měli být s aktuálními modely konkurenceschopní. Příkladem je nová verze Fiesty. V pozadí budeme i nadále poskytovat technickou pomoc."

"Co se týče práce s medií, tak ta veškerá půjde přes M-Sport. Ford v roce 2013 nebude dodávat nic. Pokud by se ale cokoliv stalo, co by poškozovalo značku Ford, tak zakročíme a nabídneme naší pomoc a podporu. Do té doby je M-Sport stejným soukromníkem jako ostatní," zakončil Gerard Quinn.

Vytisknout

Diskuze: Jak to letos bude mezi Fordem a M-Sportem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Šumava (CZE)

Rally Šumava v galerii

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče nadále v tradičním formátu

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

reklama

Doporučujeme

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien

Ogier chce vyhrát co nejdříve, porazit musí Citroën

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rally Šumava v galerii

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud