Volkswagen po odchodu z Dakaru stál před novou výzvou, kterou bylo mistrovství světa v automobilových soutěžích. Na všech frontách tak tým z Hannoveru rekrutoval nové lidi a to i z konkurenčních týmů. Výsledkem tedy je velmi pestrá skupina pracovníků, kteří stojí za Polem R WRC.
Převahu v týmu mají samozřejmě Němci a Rakušané, ale už lidé z vedení ukazují, jak to v týmu je. Sportovní šéf, Jost Capito, je z Německa, technický šéf, Francois-Xavier Demaison, je z Francie a týmový manažer, Sven Smeets, je z Belgie.
I o tři závodní speciály se starají lidé z různých států. O Polo číslo 7 se stará Fabrice Van Ertvelde (Belgičan) a šéfem auta (tzv. Car-Chief) je José Da Silva (Portugalsko). Mechanici tohoto vozu pochází z Německa a Francie. Polo číslo 8 má na starost inženýr Gerard De Jongh (Holanďan) a šéfem auta je Martin Hassenpflug (Němec). Na tomto voze pracují mechanici z Německa, Velké Británie a Portugalska. Speciál s číslem 9 je v rukou Poláka Artura Wronskiho a Litevce Oboleviciuse Vytautase.
Polo R WRC je dílem mezinárodní skupiny techniků a inženýrů
Lidé odpovědní za převodovku, zavěšení a elektroniku jsou z Německa, člověk odpovědný za motor pochází z Británie. Za vyhodnocování dat se zodpovědný Dán Kenneth Richardson. Ital Dino Marconi je týmovým jezdcem a skupinu zemí doplňují Callum Colguhoun (Austrálie) a Edward Smith (Nový Zéland). Mezinárodnost týmu potvrzují samozřejmě i jezdci, když Sébastien Ogier pochází z Francie, Jari-Matti Latvala z Finska a Andreas Mikkelsen z Norska.