Na začátku sezony 2012 se už chystal na Rally Monte Carlo, když mu zazvonil telefon a bylo mu oznámeno, že nikam nejde. Vše se najednou ve zlé otočilo.
Dlouhých 20 měsíců musel čekat, než dostal další šanci - tou byl start s továrním Citroënem DS3 WRC ve Finsku. 3 nejrychlejší časy tedy jsou poměrně neuvěřitelným výsledkem. Kris Meeke mířil za 5. místem, ale na předposlední vložce havaroval...
Jenže po soutěži ve Finsku se objevila další možnost - nahradit v Austrálii na finské šotolině nevýrazného Daniho Sorda. To je jistě známka toho, jak moc si Krise v koncernu PSA, kde působí v roli testovacího jezdce, cení.
"Testování je dobré, ale není to to, co byste chtěli dělat pořád. Nejlepší je soutěž. Já žiji pro soutěž," říká 34 letý soutěžák. Pokud se bavíme o zkušenostech, které Kris má, je tu jen několik jezdců na jeho úrovni: "Každý rok najedu tisíce kilometrů během testování. To je pravděpodobně více, než soutěžní jezdci.
Telefon od Prodrivu zkraje roku 2012 Meekeovi změnil život...
Jsem absolutně připraven vrátit se zpět, ať už to bude s Citroënem/Peugeotem nebo jinou značkou, která do MS vstoupí. Vím, co MS obnáší." Do MS vstupuje Hyundai, spekuluje se o dalších značkách. Meeke byl spojován snad s každou z nich a pochopitelně je velmi vysoko také na listu Citroënu pro příští rok. On je jedním z pilotů, kteří jsou schopni jet velmi rychle a také má spoustu zkušeností i přes fakt, že v MS odjel s Mini zatím pouze 6 soutěží v roce 2011 a letos 1 s Citroënem.
"Během mých prvních 6 soutěží v MS jsem byl blíže špičce než kterýkoliv jiný jezdec, který do MS za posledních 10 let vstoupil. Zaostávali jsme v průměru o 0,6s na kilometr za nejrychlejšími časy zkoušek. Jediný, kdo dosáhl podobné ztráty ve svých prvních 6 soutěžích v MS, byl Sébastien Loeb.
Navíc prvních 6 soutěží potřebujete, abyste si na vůz zvykli. Podívejte se na Sébastiena Ogiera, ve svých prvních 6 soutěžích ztrácel na nejrychlejší časy v jednotlivých zkouškách v průměru 1,4 vteřiny. Je to [být bez místa] nesmírně frustrující, myslím na to každý den. Rally ale není něco jako fotbal nebo tenis, kde Vám stačí výsledky.
...ten od Citroënu ze srpna 2013 Krisi může také změnit život.
V rally na to můžete mít, ale pak Vám zazvoní telefon a vše je pryč. Budu pokračovat v klepání na všechny možné dveře všech týmů. Vím, že na to mám." Poslední telefon Krise potěšil - Citroën jej angažoval pro Austrálii.