Podle Ogiera není mezi jednotlivými WRC moc velký rozdíl

iM2, 11. září 2013, 21:33 Google+

Sébastien Ogier vidí všechny tři vozy aktivně zapojených značek do WRC na stejné úrovni. Podle druhého jezdce, Jariho-Mattiho Latvaly, má VW výhodu v motoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Volkswagen míří do neznáma. Australská rally bude pro německý tovární tým něčím novým, protože se zdejší šotolinou nemá žádné zkušenosti ani z testů. Sébastien Ogier to za tak velký problém nepokládá: "Není to nijak specifická soutěž. Nadmořská výška je normální, profil tratě také. Normálně je hodně rychlá a kluzká. Z dob Citroënu si vzpomínám, že jsme používali stejné nastavení, jako pro evrospké závody."

Nastavení by ale mělo být podobné jako ve Finsku, protože "i zde jsou tratě hodně rychlé. Opravdu je mi jedno, že z Austrálie nemáme zkušenosti." Ty mají ale konkurenti od Citroënu a M-Sportu. Přestože je Polo R WRC dominantním vozem letošní sezony, Ogier si nemyslí, že by měl mít někdo výhodu: "To je vždy těžké odhadnout. V současné chvíli si opravdu nemyslím, že by byl mezi vozy nějaký velký rozdíl.

Když se podíváte na časy, které zajíždějí jezdci Fordu, tak si jsem jistý, že i jejich auto je konkurenceschopné. A pokud není, pak jsou opravdu dobří, občas jsou dokonce pekelně dobří. Ale já jezdím jen s Polem, takže těžko soudit. V současnosti je konkurence podle mě dobrá."

Kolegovi Latvalovi stále chybí zkušenosti s Polem R WRC, do kterého přesedl z Fiesty RS WRC: "Před soutěží jsme sice najeli asi 530 kilometrů, ale pořád to bylo jen na dvou úsecích. A to je problém testů. Jezdíte pořád stejnou trať dokola, už znáte každou zatáčku. Asi bychom měli v budoucnu testovat na více různorodých rychlých tratích.

V nastavení jsem snad našel cestu, kterou bych se chtěl ubírat. Zkoušeli jsme dvě verze tlumičů, já jsem si myslel, že je lepší ta starší, ale nakonec se ukázalo, že je to naopak. Před Austrálii jsme se zaměřili právě na tlumiče. 

Na Polu se mi nejvíc líbí motor. Má opravdu velký kroutící moment. S autem je pak zábava jet. Také zavěšení je skvělé. Abych byl upřímný, zatím se mi v autě nejvíc líbí na asfaltu. Není žádným tajemstvím, že jsme u Fordu v letech 2008, 2009 a 2010 měli na asfaltu problémy. To se na konci roku 2010 zlepšilo a v letech 2011 a 2012 už to bylo lepší. Stálo za tím ale hodně práce. Když jsem ale usedl poprvé do Pola na asfaltu, bylo to hned dobré."

Vytisknout

Diskuze: Podle Ogiera není mezi jednotlivými WRC moc velký rozdíl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

Březík, Adam - Krajča, Ondřej

Samohýl Škoda Team přezbrojil na Škodu Fabia RS Rally2

Rallysprint Halenkovice (CZE)

Rallysprint Halenkovice

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez láká téměř stovku posádek

Rentor RallyCup Bochoř

Rentor RallyCup v Přerově

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

reklama

Doporučujeme

Ogier, Sebastien

Ogier: Můj titul by měl stejnou hodnotu jako kterýkoliv titul Loeba

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud