Problém jezdec spatřuje v, že před soutěží testoval jen krátce na asfaltu a na šotolině vůbec. Během soutěže se pak potýkal s nastavením auta. Premiérovou rally s vozem WRC komentuje Hayden Paddon takto: "Soutěž jsme si pochopitelně užívali, avšak očividně jsme z auta nedostali tolik, kolik jsme chtěli. Bojovali jsme s nedotáčivostí, do zatáček jsem nemohl najíždět tak rychle, jak by bylo potřeba.
Během soutěže jsme neustále pokračovali v poznávání auta - jak z něj dostat maximum. Když jsme v neděli soutěžili na mém oblíbeném povrchu, šotolině, tak jsem měl velká očekávání. Jenže s tímto autem jsem předtím v životě nejel na šotolině, takže to byla výzva. Až první zatáčka úvodní šotolinové vložky ukázala, jaké auto vlastně je.
Ford je fantastické auto a je s ním zábava. Na šotolině se ale choval uplně jinak než cokoliv, s čím jsem doposud jezdil. Auto má v šotolinové specifikaci velké propružení, takže se dost 'kolébalo'. Měl jsem problémy si na to zvyknout.
Pravidelné starty Paddona by pro MS byly jistě přínosem
Na asfaltu jsme ze začátku ztráceli na vedoucího jezdce 1,5 s/km a na konci asfaltové části už jenom 0,6 s/km. Na šotolině jsme zrychlili z počáteční ztráty 2,6 s/km na 1,1 s/km. Navíc vím, kde jsme ten čas ztráceli. Dalo by se to řešit větším množstvím testů a delším časem za volatem.
Ohledně dalšího roku je ještě dlouhá cesta před námi. Momentálně nevím nic konkrétního, víme jen, že chceme sedět ve WRC. Jednorázový start byl obtížný a já vím, že můžeme být konkurenceschopnější. Teď si musíme soutěž vyhodnotit a poučit se z ní."