Jaké jsou dle Ostberga rozdíly mezi Fiestou a DS3, M-Sportem a Citroënem?

iM2 / Joel Martin, 27. ledna 2014, 19:54 Google+

Osm let spolupracoval Mads Ostberg s anglickými týmy v MS. Teď Nor změnil tým a pomalu si u Citroënu zvyká na francouzský životní styl.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ostberg, Mads

Ostberg, Mads | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Pro letošek se 26letému Norovi podařilo to, o čemž snil už delší dobu, u Citroënu se stal členem továrního týmu. "Je to velmi přátelský tým. Už na prvním testu mi byl každý velmi nápomocný a na tom se doposud nic nezměnilo. Mám rád tu atmosféru a samozřejmě si vždycky ráno musíme s každým podat ruku a nesmíte také zapomenout dát ženám pusu. Život zde není v tomto ohledu tak špatný," říká Mads Ostberg

Čas na přípravu pro sezonu byl hodně omezený. Na zvyknutí si na nový speciál DS3 WRC tak měl jen několik testovacích dní. "Musím přiznat, že jsem byl na cestě na shakedown na Monte hodně nervózní. Bylo to zvláštní. Vše pro mě bylo nové a já jsem potřeboval jeden průjezd, abych ze sebe tuto nervozitu setřásl a pak už to bylo opravdu dobré. Každé kolo na shakedownu nás bavilo a já byl na náš výsledek pyšný, protože na testech nebyla přímá možnost srovnání. Jednoduše jsem nevěděl, jak rychlý jsem skutečně byl. 

Jezdecký pocit je v DS3 WRC úplně jiný než ve Fiestě RS WRC, člověk jednoduše neví, jestli je rychlý nebo ne. I přesto se mi ulevilo, že jsme se mohli pořádně projet." Ve srovnání s loňskou sezonou není jiný jen jezdecký styl: "Všechno je jiné, přenos výkonu, pocit při brzdách, pozice v autě, volant. Ve srovnání s Fordem je hodně rozdílů. Ale líbí se mi to."

Zvykat si musel například i na tréninkové auto: "Citroën používá Mitsubishi Evo jako tréninkové auto. U M-Sportu se používají Volva. Ale Evo je lehčí a tužší. Více se podobá našemu závodnímu autu a dává vám lepší pocit," říká Nor, který si stále více zvyká na francouzské prostředí. "Ve spoustě oblastí je to úplně rozdílný svět, ale baví mě to a všimnete si, jak blízce spolu zde lidé spolupracují. To je, stejně jako v každém jiném týmu, důležitý bod pro to, abyste vyhrávali závody."

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Jaké jsou dle Ostberga rozdíly mezi Fiestou a DS3, M-Sportem a Citroënem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

S kolem navíc bylo po výsledku

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

BCRZ: Další parádní představení Stříteského s Mikulíkem

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Rentor racing na Barumce v cíli s dvěma vozy

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Šťastná sedmička: Pešl vyhrál na Barumce a je mistrem republiky ve své třídě

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Úspěšná sezóna se smolným koncem

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Pechovo Ford Barumku nevydržel

reklama

Doporučujeme

Kopecký, Jan

Do nové sezóny s cílem připravit se na budoucnost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ohlasy jezdců v cíli

  2. Star Rally Historic vyhrál obhájce prvenství Neumann

  3. RUFA SPORT na Barum Rally s majstrom FIA ERC Alexeyom Lukyanukom

  4. Kopecký králem barumky, slaví osmý triumf!

  5. Také letošní barumka přitáhla zájem médií

  6. Černý s Černohorským zažili na Barumce hořký konec sezony

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud