Koncern PSA chtěl homologovat svoje vozy u FIA k 1. březnu. Jenže poslední zprávy z Francie nejsou zrovna pozitivní. Podle serveru 'rallye-magazin.de' by totiž mohlo dojít opět (potřetí) k odsunu homologace - původně měla být auta homologována v říjnu 2013, pak v lednu 2014, současný termín je 1. března 2014.
Podle dostupných zpráv by auto mělo pokulhávat za Fordem Fiesta R5, kterého se už prodalo 60 kusů, v oblasti motoru. Zdá se, že ani několikrát pozměněná konfigurace chlazení a vstupů vzduchu, ani změny v přenosu hnací síly nedokáží dosáhnout kýženého stavu. Ztráta výkonu u francouzské pohonné jednotky by měla být zapříčiněna hlavně špatným chlazením.
Peugeot 208 T16 a Citroën DS3 R5 těžko snášejí velká tepla. Při pohledu na kalendář ME je jasné, že by první soutěží nových vozů byla Řecká rally. Acropolis by byla pro nové vozy pořádnou prověrkou. Prach a nizké teploty přitom znamenají velkou zátěž právě pro motor.
Problém by měl spočívat v tom, že zatímco motor konkurenční Fiesty R5 od M-Sportu pochází z 2,0l EcoBoostu, který byl převrtán na 1,6l, francouzská auta mají motory ze sériových 1,6l. To znamená nižší pevnost stěn a horší chlazení.
Propadák s prodeji přehřívajících aut však u Citroënu a Peugeotu riskovat nechtějí, a tak se zdá, že čekající zákazníci budou muset vydržet další 3 měsíce navíc. Během nich by mělo dojít k přepracování základního bloku motoru.