Zákazníci PSA musí být trpěliví. Úvodní soutěže ERC i WRC se musí obejít bez Citroënů DS3 R5 a Peugeotů 208 T16. Přitom ještě v listopadu Francouzi věřili, že stihnou homologaci k 1. lednu 2014. Příčin zdržení je hned několik. Když jednou značka homologuje R5, tak je jen velmi obtížné na voze něco změnit.
Francouzští inženýři nechtěli riskovat problémy, navíc když na trh přicházejí se svými výtvory až jako druzí po M-Sportu. Obě auta vyvíjí sportovní oddělení Peugeotu, v čele projektu stojí Alexis Avril. "Během projektu jsme nezaznamenali žádné velké technické potíže. Management a spolupráce uvnitř týmu se postaraly o zdržení," osvětluje Bruno Flamin, šéf Peugeot Sportu.
V zákulisí se však spekuluje o jiném problému. Vozy od M-Sportu a PSA se 'střetly' na Ypres (oba týmy tam nasadily svá auta v roli předjezdce). Peugeot 208 T16 měl za Fiestou R5 výrazně zaostávat. A když se nepovedlo ani rozsáhlými modifikacemi zvýšit tempo Peugeotu a Citroënu, mělo dojít k rozhodnutí o odsunu homologačního termínu na březen 2014 a dalšímu vývoji.
Nejvíc testovacích kilometrů s oběma vozy najel asi Kris Meeke. Ir by tak měl být schopný oba vozy porovnat: "Když je asi 80 % dílů stejných, tak jsou rozdíly minimální." Zajímavostí je, že DS3 R5 měří 2 460 mm, Peugeot 208 T16 měří o 10 cm víc - má 2 560 mm. Co na to Meeke? "Záleží na konkrétní zkoušce a profilu trati. Kratší DS3 R5 je trošku agilnější a pravděpodobně nervóznější, naproti tomu 208 T16 je trošku stabilnější ale díky tomu při zatočení pomalejší.
Jinak v nich rozdíl není. Rozdíl bude činit jen jezdec. Nejdůležitější jsou pro obě značky vítězství. PSA ještě nikdy nehomologovalo auto, které by nebylo schopné vyhrát a se kterým by nebylo spokojeno. Můžete si být jistí, že až budou homologována, tak s nimi budete moci vyhrát."