Jak za 75 minut přestavět auto ze šotoliny na asfalt?

iM2, 17. října 2014, 00:01 Google+

První den Španělské rally se jede na šotolině, další dva dny pak na asfaltu. V pátek večer tak budou muset být vozy přestavěny ze šotolinové specifikace na tu asfaltovou a to pouze za 75 minut.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Evans, Elfyn - Barritt, Daniel

Evans, Elfyn - Barritt, Daniel | foto: M-Sport

Sdílejte článek

Inženýr M-Sportu, Tim Jackson, bude dohlížet za přestavbu vozu Kena Blocka. Serveru wrc.com popsal, jak se jeho tým s daným úkolem popasuje.

0. - 15. minuta:
"Auto musí v pátek odjet šest měřených testů, takže po příjezdu provedeme obvyklou kontrolu, koukneme na data a zkontrolujeme všechny věci, co nám bude hlásit jezdec. Drobná poškození nejsou problémem, protože beztak většinu dílů vyměníme. Co nejrychleji vymontujeme šotolinové díly, včetně předního a zadního příčného nosníku, hřebene řízení, převodovky, zadního diferenciálu, zavěšení a brzd. Na autě může zároveň pracovat 8 lidí. Po 15 minutách už auto bude docela holé."


Šotolinové součástky jsou obecně těžší než ty asfaltové

15. - 30. minuta:
"Teď budeme připraveni připevnit asfaltové díly. Nejdůležitější věcí je příprava. Je důležité mít v tom náskok. Všechny potřebné díly už jsou rozloženy na svých místech, většina z nich je předpřipravena z dílny v Anglii. Zadní nosník podpírá zadní nápravu a jsou už na něm již namontovány zadní asfaltový diferenciál, uchycení nápravy nebo tlumiče. Všechno to namontujeme najednou a připevníme 8 šrouby. Přední nosník je ve stejném stavu, jen navíc obsahuje i hřeben řízení, tyč řízení - vše je předpřipraveno, aby geometrie byla správná."

30. - 40. minuta: 
"Většina zádě již bude hotová - určitě již zadní nosník a diferenciál. Zatímco práce na zádi budou pokračovat, kluci vpředu překontrolují motor a provedou další běžný servis."


Na autě smí pracovat 8 mechaniků

40. - 50. minuta:
"Převodovka je zpět, ta obsahuje i přední diferenciál. Přední a zadní diferenciál jsou v jiné specifikaci oproti šotolinovým variantám. Je tomu tak proto, že rychlosti auta, grip a protáčení kol jsou na asfaltu jiné."

50. - 60. minuta:
"Zavěšení a brzdy jsou namontovány na auto. Brzdové disky jsou větší - průměr mají mezi 300mm až 355mm a jsou vodou chlazeny. Celý systém je třeba odvzdušnit. Také asfaltové tlumiče jsou namontovány a už to zase začíná vypadat jako auto."


V zázemí továrních týmů bude v pátek pilno

60. minuta:
"Všechny hlavní práce by již měly být hotovy. Teď už na autě jen zkontrolujeme geometrii, světlou výšku a odklony kol. Je zde znatelný rozdíl, auto je v asfaltové specifikaci o 60mm níže. Obykle už zde ale jde jen o finální úpravy, protože jsme komponenty nasatavili v sídle M-Sportu. Poté auto zvážíme, abychom si ojistili, že nejsme pod limitem. Obecně šotolinové díly jsou silnější a těžší než asfaltové, to platí i o kolech a gumách. V případě potřeby dodáme závaží."

65. minuta:
"Pokud vše půjde podle plánu, auto by mělo být na kolech a připraveno v 65. minutě odjet. Tento plán nám dává 10 minut k dobru, kdyby bylo třeba..."

Vytisknout

Diskuze: Jak za 75 minut přestavět auto ze šotoliny na asfalt?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Šumava (CZE)

Rally Šumava v galerii

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče nadále v tradičním formátu

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

reklama

Doporučujeme

Loga

Nové startovní pořadí do jednotlivých etap od příští sezony

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rally Šumava v galerii

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud