Inženýr M-Sportu, Tim Jackson, bude dohlížet za přestavbu vozu Kena Blocka. Serveru wrc.com popsal, jak se jeho tým s daným úkolem popasuje.
0. - 15. minuta:
"Auto musí v pátek odjet šest měřených testů, takže po příjezdu provedeme obvyklou kontrolu, koukneme na data a zkontrolujeme všechny věci, co nám bude hlásit jezdec. Drobná poškození nejsou problémem, protože beztak většinu dílů vyměníme. Co nejrychleji vymontujeme šotolinové díly, včetně předního a zadního příčného nosníku, hřebene řízení, převodovky, zadního diferenciálu, zavěšení a brzd. Na autě může zároveň pracovat 8 lidí. Po 15 minutách už auto bude docela holé."
Šotolinové součástky jsou obecně těžší než ty asfaltové
15. - 30. minuta:
"Teď budeme připraveni připevnit asfaltové díly. Nejdůležitější věcí je příprava. Je důležité mít v tom náskok. Všechny potřebné díly už jsou rozloženy na svých místech, většina z nich je předpřipravena z dílny v Anglii. Zadní nosník podpírá zadní nápravu a jsou už na něm již namontovány zadní asfaltový diferenciál, uchycení nápravy nebo tlumiče. Všechno to namontujeme najednou a připevníme 8 šrouby. Přední nosník je ve stejném stavu, jen navíc obsahuje i hřeben řízení, tyč řízení - vše je předpřipraveno, aby geometrie byla správná."
30. - 40. minuta:
"Většina zádě již bude hotová - určitě již zadní nosník a diferenciál. Zatímco práce na zádi budou pokračovat, kluci vpředu překontrolují motor a provedou další běžný servis."
Na autě smí pracovat 8 mechaniků
40. - 50. minuta:
"Převodovka je zpět, ta obsahuje i přední diferenciál. Přední a zadní diferenciál jsou v jiné specifikaci oproti šotolinovým variantám. Je tomu tak proto, že rychlosti auta, grip a protáčení kol jsou na asfaltu jiné."
50. - 60. minuta:
"Zavěšení a brzdy jsou namontovány na auto. Brzdové disky jsou větší - průměr mají mezi 300mm až 355mm a jsou vodou chlazeny. Celý systém je třeba odvzdušnit. Také asfaltové tlumiče jsou namontovány a už to zase začíná vypadat jako auto."
V zázemí továrních týmů bude v pátek pilno
60. minuta:
"Všechny hlavní práce by již měly být hotovy. Teď už na autě jen zkontrolujeme geometrii, světlou výšku a odklony kol. Je zde znatelný rozdíl, auto je v asfaltové specifikaci o 60mm níže. Obykle už zde ale jde jen o finální úpravy, protože jsme komponenty nasatavili v sídle M-Sportu. Poté auto zvážíme, abychom si ojistili, že nejsme pod limitem. Obecně šotolinové díly jsou silnější a těžší než asfaltové, to platí i o kolech a gumách. V případě potřeby dodáme závaží."
65. minuta:
"Pokud vše půjde podle plánu, auto by mělo být na kolech a připraveno v 65. minutě odjet. Tento plán nám dává 10 minut k dobru, kdyby bylo třeba..."