S turbem nebo bez něj?

iAdam, 1. února 2009, 09:48 Google+

To je otázka, které při úvahách o budoucnosti světové rally vyvstává asi nejčastěji. Jak se zdá, najít zázračný kompromis mezi divácky atraktivními vozy WRC s turbem a provozně hospodárnějšími vozy S2000 bez něj nebude lehké.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Solberg, Henning

Solberg, Henning | foto: Stobart Motorsport

Sdílejte článek

Asi většina soudných fanoušků se shodne na tom, že právě se konající Irská rally nám nabízí pouze žalostné obrázky. Málo startujících, na špici v podstatě jen dvě značky. Po počátečním vyčkávání se velmi brzo dostal do čela Loeb následovaný týmovým kolegou a nyní se jen čeká, kdo z jezdců zachybuje. V napínavosti a různorodosti startovního pole snad ani nesnese porovnání s Rallye Monte Carlo, která se minulý týden jela nově jako součást seriálu IRC. Tedy nejvyšší čas, aby se pánové od FIA a nového promotéra ISC sešli za společným stolem a vyřešili vzniklou situaci kolem nástupnických vozů.

Ty by se v mistrovství světa měly objevit již v příštím roce a nahradit současné, již neúnosné vozy WRC (World Rally Cars). Pokud by to bylo nutné, tak dokonce bez plánovaného kitu s turbem. To by zřejmě přilákalo do šampionátu další automobilky a mohlo by to také částečně oslabit konkurenční šampionát IRC.

 

Dravé průjezdy zatáčkami. V tom asi vozy S2000 bez turba za vozy WRC zaostávají nejvíc.

 

Musíme se na to však dívat ze dvou stran. Přirozeně se musí každý produkt, který chápeme jako světovou špičku, něčím jedinečným odlišovat od ostatních. To jsou právě pro nás vozy specifikace WRC, potažmo budoucí vozy Super2000 s turbem. Ale jako promotéři musíme také brát ohled na to, aby se našeho šampionátu chtělo účastnit co nejvíce automobilek, a nyní se zdá, že většinu z nich by zajímaly spíše vozy Super2000 v dnešní podobě, tedy bez turba,“ vysvětloval Simon Long, ředitel ISC.

Konečné rozhodnutí by mělo padnout po březnovém zasedání FIA. Do té doby by mělo být jasné, kolik výrobců se postaví za tento návrh a kolik proti. „Zatím jsme to neměli možnost projednat se všemi. V součastné době již existuje skupina výrobců, kteří by chtěli jezdit s turbem, jiní zase bez něj,“ uvedl dále Long.

Připomeňme jen, že velké debaty okolo nástupců vozů WRC se vedou i mezi jezdci. Sebastian Loeb dokonce prohlásil, že pokud vozy WRC nahradí vozy Super2000 bez turba, rally se pro něj stane nezajímavá a ze šampionátu odejde. Pouhé "naroubování" turba do současných Super2000 se však jeví spíše jen jako laciný a technicky značně nedořešený slib...

Vytisknout

Diskuze: S turbem nebo bez něj?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

Březík, Adam - Krajča, Ondřej

Samohýl Škoda Team přezbrojil na Škodu Fabia RS Rally2

Rallysprint Halenkovice (CZE)

Rallysprint Halenkovice

reklama

Doporučujeme

Prokop, Martin - Tománek, Jan

Martin s Jendou zůstávají na bodech

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

  2. Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud