Srovnání vozů WRC podle technických parametrů

iM2, 30. března 2013, 19:48 Google+

Ford Fiesta RS WRC vs. Mini John Cooper Works WRC vs. Citroën DS3 WRC vs. Volkswagen Polo R WRC. Pojďme se v tomto článku podívat, co o svých vozech prozradily samotní výrobci, tedy jaké technické parametry o nejlepších vozech jezdících na soutěžních tratích víme.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Ford Fiesta RS WRC:

Motor: Ford EcoBoost 1,6l s přímým vstřikováním paliva vyvíjený společnostmi Ford, M-Sport a Pipo Moteurs. Čtyřválec se 16 ventily. Vrtání 83 mm x zdvih 73,9 mm. Elektrický management motoru od značky Cosworth. Turbo Garrett s 33 mm restriktorem. Chlazen vzduchem.

Výkon: 300 koní při 6000 ot./min.

Točivý moment: 450 Nm při 4000 ot./min.

Převodovka: Stálý pohon všech kol. Mechanický přední i zadní diferenciál. Spojka spojená s ruční brzdou. 6 stupňová manuální sekvenční převodovka M-Sport/X-Trac. Spojka M-Sport/AP Racing.

Zavěšení: Vpředu i vzadu vzpěry typu McPherson. Nastavitelné tlumiče Reiger. Přední i zadní zkrutný stabilizátor. 

Brzdy: Šotolina - 300 mm vzduchem chlazené brzdy Brembo. Asfalt - 355 mm vzduchem chlazené brzdy Brembo. Hydraulická ruční brzda.

Řízení: Jeden a půl otočení volantu mezi krajními pozicemi. Hydraulický posilovač řízení.

Kola: Sníh/šotolina - 7 x 15 aluminiová kola s 650 mm pneumatikami Michelin. Asfalt - 8 x 18 aluminiová kola s 650 mm pneumatikami Michelin.

Karoserie: Použity kompozitové materiály, unikátní konstrukce pro WRC. Svařená ochranná klec T45. Zadní přítlačné křídlo. Unikátní přední nárazník.

Elektronika: Elektronické systémy dodává Cosworth. Možnost zpracovávat data během soutěže a na jejich základě provést vývoj. 

Palivová nádrž: FIA FT3.5 palivová nádrž. Objem 80l. Umístěna ve středu vozu.

Rozměry: Délka: 3 963mm.  Šířka:  1 820mm.  Rozvor náprav: 2 480mm.  Váha: 1200kg minimálně.

Fotogalerii modelu Fiesta RS WRC si prohlédněte zde.

Mini John Cooper Works WRC:

Motor: Vyvinut v BMW Motorsport. 1,6l s přímým vstřikováním. Turbo Garrett s 33 mm restriktorem. Maximální plnící tlak turba 2,5 baru. Elektrický management motoru od značky Cosworth. Elektrická vodní pumpa. Lithium-Iontová baterie.

Převodovka: Stálý pohon všech kol. 6 stupňová manuální sekvenční převodovka X-Trac. Dvoukotoučová spojka AP Racing. Mechanický přední i zadní diferenciál.

Řízení: Hydraulický posilovač řízení.

Karoserie: Výchozí model Mini Countrymann. Ochranná klec vytvořena Prodrivem podle norem FIA. 

Zavěšení: Ramena Prodrive Ohlins McPherson vpředu i vzadu. Tlumiče nastavitelné ve 3 polohách.

Rozměry: Délka: 4 110 mm. Šířka: 1 820 mm. Váha: 1 200 kg (minimální limit FIA).

Fotogalerii vozu Mini John Cooper Works WRC si prohlédněte zde.

Citroën DS3 WRC:

Karoserie: Vyztužená karoserie z oceli a kompozitních materiálů. Výchozí model DS3. Ochranná klec. 

Motor: Postaven Citroën Racingem. 1,6l s turbem a přímým vstřikováním. Vrtání 82 mm x zdvih 75,5 mm. Obsah 1 598 cc. Maximální výkon je 300 koní při 6 000 ot. /min (tzn. 185 koní na 1l objemu). Nejvyšší kroutící moment 350 Nm při 3 250 ot./ min. 4 ventily na válec. Dvojitá váčková hřídel. Přímé vstřikování řízeno jednotkou Magneti Marelli SRP-HP. 

Spojka: Dvoukotoučová, keramická.

Převodovka: Stálý pohon všech kol. 6 stupňová sekvenční manuální převodovka Sadev. Přední i zadní mechanický diferenciál.

Brzdy: Vpředu 355 mm (asfalt) a 300 mm (šotolina). Vzadu 300 mm. Vzduchem chlazené. Možnost přenastavení z kokpitu. Ruční brzda hydraulická.

Zavěšení: Typu McPherson. Tlumiče Citroën Racing možné nastavit ve 3 polohách.

Řízení: Hydraulický posilovač řízení.

Kola: Asfalt - 8 x 18 kola s pneumatikami Michelin. Šotolina - 7 x 15 kola s pneumatikami Michelin.

Rozměry: Délka: 3 948 mm. Šířka: 1 820 mm. Rozvor náprav: 2 461 mm. Nádrž: 75l. Váha: 1,200kg (minimum) / 1,350kg s jezdeckým obsazením.

Fotogalerii vozu Citroën DS3 WRC si prohlédněte zde.

Volkswagen Polo R WRC

Motor: Globální závodní motor. 1,6l TSI s turbem. Čtyřválec s přímým vstřikováním. Maximální výkon je omezen předepsaným restriktorem (33mm) na 315 koní při 6 250 ot./min. Kroutící moment 425 Nm při 5 000 ot./min. 

Elektronika: O vlastnosti řízení se stará elektronika (výrobce Bosch).

Převodovka: Sekvenční manuální 6 stupňová převodovka. Stálý pohon všech kol. Vpředu i vzadu mechanický (předepsáno FIA) diferenciál.

Kola: 18 palcová na asfalt. 15 palcová na sníh a šotolinu. Tříprvkové zavěšení typu McPherson (vpředu i vzadu). Tlumiče ZF možné mechanicky přenastavit.

Karoserie: Výchází z modelu Polo. Zadní přítlačné křídlo, dveře, kryt motoru a dveře kufru jsou z kevlaru. 

Rozměry: Délka: 3 976 mm. Šířka: 1 820 mm. Výška: 1 356 mm. Rozvor náprav: 2 480 mm. Váha: 1 200 kg. 

Fotogalerii vozu Volkswagen Polo R WRC si prohlédněte zde.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Srovnání vozů WRC podle technických parametrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Kopná (CZE)

Karel Voltner na prahu své deváté sezony

Traiva RallyCup Kopřivnice - prosinec

Kdo byl připraven, nebyl zaskočen… aneb sezóna za námi

Rally Jeseníky (CZE)

Petr Lukašík přesedá do Fordu Fiesta R2T19

Rally Kopná (CZE)

Tituly pro jezdce HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY

Rally Kopná (CZE)

Jakub Kunst: „Rally je pro mne plněním dětského snu.“

Rally Kopná (CZE)

David Tomek: „Kit srdcovka, R3 zlomové auto, S2000 ryzí speciál, R5 neskutečná raketa.“

reklama

Doporučujeme

Hyundai i20 WRC

Hyundai homologoval motor, také Mini pro JCW přijde s upraveným agregátem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud