Srovnání vozů WRC podle technických parametrů

iM2, 30. března 2013, 19:48 Google+

Ford Fiesta RS WRC vs. Mini John Cooper Works WRC vs. Citroën DS3 WRC vs. Volkswagen Polo R WRC. Pojďme se v tomto článku podívat, co o svých vozech prozradily samotní výrobci, tedy jaké technické parametry o nejlepších vozech jezdících na soutěžních tratích víme.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Ford Fiesta RS WRC:

Motor: Ford EcoBoost 1,6l s přímým vstřikováním paliva vyvíjený společnostmi Ford, M-Sport a Pipo Moteurs. Čtyřválec se 16 ventily. Vrtání 83 mm x zdvih 73,9 mm. Elektrický management motoru od značky Cosworth. Turbo Garrett s 33 mm restriktorem. Chlazen vzduchem.

Výkon: 300 koní při 6000 ot./min.

Točivý moment: 450 Nm při 4000 ot./min.

Převodovka: Stálý pohon všech kol. Mechanický přední i zadní diferenciál. Spojka spojená s ruční brzdou. 6 stupňová manuální sekvenční převodovka M-Sport/X-Trac. Spojka M-Sport/AP Racing.

Zavěšení: Vpředu i vzadu vzpěry typu McPherson. Nastavitelné tlumiče Reiger. Přední i zadní zkrutný stabilizátor. 

Brzdy: Šotolina - 300 mm vzduchem chlazené brzdy Brembo. Asfalt - 355 mm vzduchem chlazené brzdy Brembo. Hydraulická ruční brzda.

Řízení: Jeden a půl otočení volantu mezi krajními pozicemi. Hydraulický posilovač řízení.

Kola: Sníh/šotolina - 7 x 15 aluminiová kola s 650 mm pneumatikami Michelin. Asfalt - 8 x 18 aluminiová kola s 650 mm pneumatikami Michelin.

Karoserie: Použity kompozitové materiály, unikátní konstrukce pro WRC. Svařená ochranná klec T45. Zadní přítlačné křídlo. Unikátní přední nárazník.

Elektronika: Elektronické systémy dodává Cosworth. Možnost zpracovávat data během soutěže a na jejich základě provést vývoj. 

Palivová nádrž: FIA FT3.5 palivová nádrž. Objem 80l. Umístěna ve středu vozu.

Rozměry: Délka: 3 963mm.  Šířka:  1 820mm.  Rozvor náprav: 2 480mm.  Váha: 1200kg minimálně.

Fotogalerii modelu Fiesta RS WRC si prohlédněte zde.

Mini John Cooper Works WRC:

Motor: Vyvinut v BMW Motorsport. 1,6l s přímým vstřikováním. Turbo Garrett s 33 mm restriktorem. Maximální plnící tlak turba 2,5 baru. Elektrický management motoru od značky Cosworth. Elektrická vodní pumpa. Lithium-Iontová baterie.

Převodovka: Stálý pohon všech kol. 6 stupňová manuální sekvenční převodovka X-Trac. Dvoukotoučová spojka AP Racing. Mechanický přední i zadní diferenciál.

Řízení: Hydraulický posilovač řízení.

Karoserie: Výchozí model Mini Countrymann. Ochranná klec vytvořena Prodrivem podle norem FIA. 

Zavěšení: Ramena Prodrive Ohlins McPherson vpředu i vzadu. Tlumiče nastavitelné ve 3 polohách.

Rozměry: Délka: 4 110 mm. Šířka: 1 820 mm. Váha: 1 200 kg (minimální limit FIA).

Fotogalerii vozu Mini John Cooper Works WRC si prohlédněte zde.

Citroën DS3 WRC:

Karoserie: Vyztužená karoserie z oceli a kompozitních materiálů. Výchozí model DS3. Ochranná klec. 

Motor: Postaven Citroën Racingem. 1,6l s turbem a přímým vstřikováním. Vrtání 82 mm x zdvih 75,5 mm. Obsah 1 598 cc. Maximální výkon je 300 koní při 6 000 ot. /min (tzn. 185 koní na 1l objemu). Nejvyšší kroutící moment 350 Nm při 3 250 ot./ min. 4 ventily na válec. Dvojitá váčková hřídel. Přímé vstřikování řízeno jednotkou Magneti Marelli SRP-HP. 

Spojka: Dvoukotoučová, keramická.

Převodovka: Stálý pohon všech kol. 6 stupňová sekvenční manuální převodovka Sadev. Přední i zadní mechanický diferenciál.

Brzdy: Vpředu 355 mm (asfalt) a 300 mm (šotolina). Vzadu 300 mm. Vzduchem chlazené. Možnost přenastavení z kokpitu. Ruční brzda hydraulická.

Zavěšení: Typu McPherson. Tlumiče Citroën Racing možné nastavit ve 3 polohách.

Řízení: Hydraulický posilovač řízení.

Kola: Asfalt - 8 x 18 kola s pneumatikami Michelin. Šotolina - 7 x 15 kola s pneumatikami Michelin.

Rozměry: Délka: 3 948 mm. Šířka: 1 820 mm. Rozvor náprav: 2 461 mm. Nádrž: 75l. Váha: 1,200kg (minimum) / 1,350kg s jezdeckým obsazením.

Fotogalerii vozu Citroën DS3 WRC si prohlédněte zde.

Volkswagen Polo R WRC

Motor: Globální závodní motor. 1,6l TSI s turbem. Čtyřválec s přímým vstřikováním. Maximální výkon je omezen předepsaným restriktorem (33mm) na 315 koní při 6 250 ot./min. Kroutící moment 425 Nm při 5 000 ot./min. 

Elektronika: O vlastnosti řízení se stará elektronika (výrobce Bosch).

Převodovka: Sekvenční manuální 6 stupňová převodovka. Stálý pohon všech kol. Vpředu i vzadu mechanický (předepsáno FIA) diferenciál.

Kola: 18 palcová na asfalt. 15 palcová na sníh a šotolinu. Tříprvkové zavěšení typu McPherson (vpředu i vzadu). Tlumiče ZF možné mechanicky přenastavit.

Karoserie: Výchází z modelu Polo. Zadní přítlačné křídlo, dveře, kryt motoru a dveře kufru jsou z kevlaru. 

Rozměry: Délka: 3 976 mm. Šířka: 1 820 mm. Výška: 1 356 mm. Rozvor náprav: 2 480 mm. Váha: 1 200 kg. 

Fotogalerii vozu Volkswagen Polo R WRC si prohlédněte zde.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Srovnání vozů WRC podle technických parametrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Filip Mareš pojede na Rally Hungary s Fabii R5 evo

Rally Šumava (CZE)

PEUGEOT RALLY CUP CZ ČEKAJÍ ZMĚNY

Pech, Václav - Uhel, Petr

Pech na Setkání mistrů třetí

Rally Vsetín (CZE)

Lukáš Nekvapil s Petrou Řihákovou stříbrní v rallysprintové sérii

Rally Vsetín (CZE)

U Jančíků závodí téměř celá rodina

Rally Vsetín (CZE)

Petr Hejtmánek: „Rally a ploché nohy mám po tátovi.“

reklama

Doporučujeme

Hyundai i20 WRC

Hyundai homologoval motor, také Mini pro JCW přijde s upraveným agregátem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PEUGEOT RALLY CUP CZ ČEKAJÍ ZMĚNY

  2. Petr Hejtmánek: „Rally a ploché nohy mám po tátovi.“

  3. Pech na Setkání mistrů třetí

  4. Lukáš Nekvapil s Petrou Řihákovou stříbrní v rallysprintové sérii

  5. Filip Mareš pojede na Rally Hungary s Fabii R5 evo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud