Příčina problému, který vyřadil Latvalu i Ogiera v Argentině, byla nalezena: "Část vstřikovací trysky se rozpadla a ulomené fragmenty zablokovaly mechanismus trysky, která poté nemohla správně pracovat," popsal Dr. Donatus Wichelhaus odpovědný za vývoj motoru pro VW Polo R WRC.
V důsledku této poruchy se do válce dostala až moc velká dávka benzínu, což vysoce propracovanému 4 válcovému 1,6l turbomotoru nedělá dobře. Wichelhaus se svým týmem na situaci okamžitě zareagovali, aby se stejný problém v Portugalsku již neobjevil.
Protože však vstřikovací tryska spadá do současné homologace, musel tým využít takzvaný žolík. Tento díl dodává Volkswagenu externí dodavatel - firma Bosch. Po využití žolíku může tým inovaci nasadit.
Volkswagen Motorsport aktuálně testuje před Rally Portugal na šotolinových tratích tohoto státu, nicméně problém s motorem se opakoval (nevíme, jestli šlo opět o stejnou závadu), jak dokazuje video: