Hyundai už svůj záměr postavit vůz kategorie R5 prezentoval - popud do německého Alzenau přišel přímo z Koreje. Zástupci značky se totiž chtějí více prezentovat po celém světě. Kategorie R5 umožňuje, aby auto jezdilo například v ERC nebo národních šampionátech, což je hlavním motivem pro stavbu auta.
"Myslím, že zákaznické aktivity jsou velmi důležité. WRC jen pro závodění v MS a několik národních šampionátů. Jediným autem, se kterým můžete jezdit po celém světě, je R5. Takže je do dobré rozhodnutí od Hyundai, že máme postavit auto R5. Ukazuje to, že tu jsou proto, aby se prezentovali v motorsportu," pochvaluje si rozhodnutí Michel Nandan, šéf továrního týmu Hyundai Motorsport.
"Ukazuje to na sportní image značky skrze globální marketing." Michel dodává, že i20 R5 bude používat stejnou karoserii jako nová i20 WRC. To ulehčí vývoj nového speciálu. "Použijeme hodně z té práce, kterou jsme odvedli na WRC."
"Filozofie ochranného rámu je stejná, používáme stejnou karoserii - lišit se tedy budou jenom díly uvnitř. Kategorie R5 používá mnohem levnější díly - těhlice a ramena podvozku jsou stejná pro všechna kola. Je to auto o větších kompromisech než opravdový závoďák! Ale to, že už máme WRC nám hodně pomohlo poté, co přišlo přání z Koreje na stavu auta R5," zakončil Nandan.