Dosavadní výsledky byly spíše zklamání, pouze v úvodní etapě Švédské rally dokázal Estonec držet krok s konkurencí. Na Monte Carlu byl Tänak 7. (avšak s 11 minutami ztráty), ve Švédsku 5. a v Mexiku 6 (téměř 10 minut ztráty). Na konci Rally Mexiko například Tänak řekl: "Soutěž v Mexiku byla hlavně o učení se a sbírání informací pro vývoj pneumatik. Až do Portugalska budeme poměrně dost testovat a snad pak budeme konkurenceschopní."
To se také děje a DMACK se připravuje nasadit zcela novou šotolinovou pneumatiku po návratu světového šampionátu do Evropy. Aktuálně má tým za sebou dvoudenní test v Portugalsku.
"Jsem opravdu, opravdu spokojený. V oblasti výkonnosti jsme udělali dva kroky vpřed a plánem je představit tyto pneumatiky v Portugalsku. Před touto soutěží si tedy docela věřím. Zkoušeli jsme pneumatiky pro WRC, ale také vozy R5 ve WRC2 - ty byly vyvinuty speciálně pro tato auta," pokračuje Ott Tänak.
"Máme za sebou velmi dobré testování, nalezli jsme také vhodné podmínky. Na tomto projektu pracujeme poslední 4 nebo 5 měsíců. Dnes jsme zkoušeli 10 různých sad pneumatik. Povedlo se nám najít kombinaci tvrdé a měkké sady. Tyto pneumatiky budeme používat po zbytek sezony," řekl zkušený inženýr přes pneumatiky, Fiorenzo Brivio, který k DMACKu přišel z Pirelli.