Rallye Deutschland: Ogier ukončil sérii bez vítězství a v Německu obhájil loňský triumf

iM2, 19. srpna 2016, 20:48 Aktualizováno 22.8.2016, 22:31 Google+

AKTUALIZACE PO RZ18; Rally Deutschland se v posledních letech zařadila mezi stálice světového šampionátu a v kalendáři ji patří stabilní místo kolem poloviny sezony. Asfaltové tratě lemují vinice a nebo v případě rychlostních zkoušek ve vojenském prostoru Baumholder zrádné Hinkelsteiny. Nezřídka do průběhu soutěže promluví počasí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien | foto: Volkswagen Motorsport

Sdílejte článek

Po RZ18:
Hyundai hned po ránu zavelel k útoku a Dani Sordo vyhrál RZ15 před Thierry Neuvillem. Španěl díky tomu poskočil na druhé místo celkově, když za svá záda odsunul Andrease Mikkelsena. Jezdci upozorňovali na fakt, že bylo třeba si hlídat vlhká místa na trati. Svou ztrátou (6. čas, +14 vteřin) byl překvapen Sébastien Ogier, který měl rázem na čele náskok pouze 22 vteřin. Francouz přecenil to, o kolik si může dovolit zpomalit.

Na RZ16 opět slavil Hyundai double, tentokrát se však radoval Thierry Neuville před Danim Sordem. Mikkelsenovi se i přes třetí čas nepodařilo za svými zády v celkovém hodnocení udržet Neuvillea a klesl mimo podiovou pozici. Nor jel přitom podle svých slov absolutně naplno. Ogier přiznal, že po ztrátě na RZ15 na RZ16 přidal (4. čas, +2,2s). RZ17 byla anulována a v Power Stage se radoval ze zisku tří bonusových bodů Neuville, který i tak nedokázal překonat Sorda. Oba jezdce Hyundai dělila desetina.

Výsledky Power Stage:
1) Thierry Neuville +3 body
2) Jari-Matti Latvala +2 body
3) Sébastien Ogier a Dani Sordo +1 bod

Výsledky po RZ18

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
3:00:26,7 - - -
2. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +20,3
3. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 WRC
  +20,4
4. A. Mikkelsen - A. Jaeger
Volkswagen Polo R WRC
  +27,2
5. H. Paddon - J. Kennard
Hyundai i20 WRC
  +3:34,8
6. M. Ostberg - J. Andersson
Ford Fiesta RS WRC
  +4:31,2
7. E. Lappi - J. Ferm
Škoda Fabia R5
  +8:36,8
8. P. Tidemand - J. Andersson
Škoda Fabia R5
  +8:52,5
9. J. Kopecký - P. Dresler
Škoda Fabia R5
  +9:44,2
10. A. Kremer - P. Winklhofer
Škoda Fabia R5
  +10:10,6

Po RZ14:
Odpoledne na posádky čekaly čtyři měřené úseky. Na úvod byl nejrychlejší Sébastien Ogier, druhý čas zajel Dani Sordo (+4,2 s), který se po zranění z testů před Finskem dokázal vrátit do velmi dobrého závodního tempa. Třetí čas zajel Thierry Neuville (+5,2 vteřiny). Na průběžné osmé místo se posunul Esapekka Lappi na úkor Pontuse Tidemanda. 

RZ12 zvládl nejrychleji projet Thierry Neuville (a to se mu v jedné ze zatáček otevřela kapota!), druhý byl Andreas Mikkelsen (+1,7 vteřiny) a třetí Sébastien Ogier (+1,8 vteřiny). Francouz ale dokázal Norovi v poslední dopolední zkoušce a úvodní odpolední už docela poodskočit a osamostatnit se tak na čele (po této RZ už vedl Ogier o 19,8 vteřiny). Na této zkoušce musel vzdát Ott Tänak, kterého potkaly problémy s alternátorem a rozhodl se zamířit do servisu. Na průběžné páté místo se ale neposunul Mads Ostberg, ale Hayden Paddon - jezdec Hyundai tak díky odpadlnutí Tänaka a předjetí Ostberga získal hned dvě místa.

RZ13 byla krátkou superspeciálkou, na níž nejrychlejšího času dosáhl Thierry Neuville, druhý byl Jari-Matti Latvala (+0,3 s) a třetí Dani Sordo (+0,4 s). 

Den uzavřel opět průjezd zkoušky Panzerplatte Lang. I tentokrát byl nejrychlejší Ogier, i když nyní jeho výkon nebyl natolik dominantní jako dopoledne. Druhý Dani Sordo ztratil jen 4,7 vteřiny a třetí Thierry Neuville 8,8 vteřiny. Španěl se tak před svého týmového kolegy posunul také v průběžném hodnocení. Na celkové deváté místo na úkora Armina Kremera poskočil Jan Kopecký. 

Výsledky po RZ14

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
2:25:10,5 - - -
2. A. Mikkelsen - A. Jaeger
Volkswagen Polo R WRC
  +33,4
3. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +37,0
4. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 WRC
  +37,4
5. H. Paddon - J. Kennard
Hyundai i20 WRC
  +3:33,9
6. M. Ostberg - J. Andersson
Ford Fiesta RS WRC
  +4:06,4
7. E. Lappi - J. Ferm
Škoda Fabia R5
  +7:16,2
8. P. Tidemand - J. Andersson
Škoda Fabia R5
  +7:43,2
9. J. Kopecký - P. Dresler
Škoda Fabia R5
  +8:26,1
10. A. Kremer - P. Winklhofer
Škoda Fabia R5
  +8:44,5

Po RZ10:
Dopoledne na posádky čekalo pět měřených testů, odpoledne se jely sice jen čtyři testy. To bylo způsobeno tím, že dopoledne se 2,87 km dlouhá superspeciálka Arena Panzerplatte projížděla dvakrát, odpoledne už pouze jednou. 

Z rána začal nejrychleji Andreas Mikkelsen, druhý čas zajel Sébastien Ogier (+1,5 vteřiny) a třetí byl Dani Sordo (+3,8 vteřiny). Náš Jan Kopecký zajel 13. nejrychlejší čas a na stejné místo se posunul také celkově. Dvě velké krizovky v cíli přiznal Stéphane Lefebvre na Citroënu, to Eric Camilli po včerejší nehodě na první RZ řekl, že nejel naplno. 

RZ7 zvládl nejrychleji Sébastien Ogier, druhý čas zajel Jari-Matti Latvala (+0,9 vteřiny) a třetí byl Ott Tänak (+2,1 vteřiny). Hned dvě příčky v celkové klasifikaci na této RZ ztratil Armin Kremer, do té doby vedoucí muž ve WRC2. Němec se propadl z devátého na jedenácté místo, na desáté místo povyskočil Esapekka Lappi a na osmé Pontus Tidemand. Mimo trať byl Mads Ostberg a couvat musel jednou také Andreas Mikkelsen. 

RZ8 byla prvním průjezdem krátkou zkouškou Arena Panzerplatte. Nejrychleji ji projel Stéphane Lefebvre, druhý byl Jari-Matti Latvala (+0,8 vteřiny) a třetí čas zajel Dani Sordo (+0,9 vteřiny). Seb Ogier zajel pátý čas, Andreas Mikkelsen šestý, ale i tak si tito dva jezdci prohodili průběžné pořadí a do čela soutěže se tak dostal Francouz. Až šestnáctý čas (+6,1 s) zajel Thierry Neuville, kterému to za deště uklouznulo a byl mimo trať.

RZ9 byla druhým průjezdem krátkou diváckou speciálkou, nejrychleji ji zvládl Jari-Matti Latvala, který ale po včerejších technických problémech na slušný výsledek pomýšlet nemůže. O 0,5 vteřiny byl pomalejší Stéphane Lefebvre. Třetí čas (+1,5 s) zajel Thierry Neuville. Na startu zhasnul motor Danimu Sordovi, který tak ztratil 3,8 vteřiny. Do čela soutěže se po této zkoušce o 0,3 vteřiny před Ogiera dostal opět Mikkelsen (čtvrtý čas).

Dopolední sekci uzavírala legendární zkouška Panzerplatte Lang, v letošním podání měřící takřka 41 km. Zde ukázal svoji třídu Ogier, který zajel jednoznačně nejrychlejší čas. Druhý Sordo ztratil 10,5 vteřiny, třetí Neuville 11,7 s (4 km před cílem přišel o posilovač) a třeba takový Jari-Matti Latvala zajel osmý čas se ztrátou přes 50 vteřin. Ogier se tak pochopitelně dostal opět do čela. Zkoušku ale ovlivnila velká nehoda Stéphana Lefebvra, zkouška byla po této nehodě zastavena a ostatní posádky jedoucí za Francouzem dostali náhradní časy. Při nehodě z Citroënu DS3 WRC vylétl dokonce motor! Stéphane Lefebvre a Gabin Moreau byli převezeni do nemocnice a podle vyjádření mají několik zlomenin a vnitřní zranění. 

Výsledky po RZ10

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
1:43:21,1 - - -
2. A. Mikkelsen - A. Jaeger
Volkswagen Polo R WRC
  +13,2
3. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 WRC
  +26,8
4. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +28,4
5. O. Tänak - R Mölder
Ford Fiesta RS WRC
  +1:40,4
6. M. Ostberg - J. Andersson
Ford Fiesta RS WRC
  +2:41,6
7. H. Paddon - J. Kennard
Hyundai i20 WRC
  +2:47,6
8. P. Tidemand - J. Andersson
Škoda Fabia R5
  +4:57,2
9. E. Lappi - J. Ferm
Škoda Fabia R5
  +4:59,2
10. A. Kremer - P. Winklhofer
Škoda Fabia R5
  +5:27,5

Po RZ5:
Odpolední sekci otevíral druhý průjezd 22 km dlouhou zkouškou Mittelmosel. Nejrychleji ho zvládl Andreas Mikkelsen, který na druhého Thierryho Neuvillea najel 2,5 vteřiny a na třetího Sébastiena Ogiera 4,6 vteřiny. Ve stopce v cíli přiznal podle vlastních slov největší krizovku v životě Hayden Paddon, který na vytočenou šestku z kopce vyjel do trávy. 

RZ4 zvládl nejlépe Sébastien Ogier, druhý čas zajel Dani Sordo (+1,7 vteřiny) a třetí byl Thierry Neuville (+4,4 vteřiny). Na čele tak první čtveřici jezdců dělilo pouze 11,3 s. Devátý čas zajel na této zkoušce náš Jan Kopecký s tovární Fabií R5 a nebýt defektu z rána, tak mohl jistě bojovat v rámci WRC2 o vítězství, takto je průběžně pátý (+1:38,5 na vedoucího Armina Kremera jedoucího rovněž s Fabií R5). 

Poslední zkoušku dne, RZ5, ovládl Seb Ogier, druhý byl Andreas Mikkelsen (+0,4 s) a třetí byl Dani Sordo (+1,8 s). Ogier se díky tomuto času dostal na průběžné druhé místo před Thierryho Neuvillea (4. čas na RZ). Celkově ale první čtyři jezdce dělí pouze 12,7 vteřiny. Zlepšení pneumatik DMACK ve stopce chválil Ott Tänak. Pokud bychom odečetli ztrátu Honzy Kopeckého způsobenou defektem, tak by ve WRC2 vedl.

Výsledky po RZ5

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. A. Mikkelsen - A. Jaeger
Volkswagen Polo R WRC
59:42,6 - - -
2. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
  +4,3
3. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 WRC
  +5,9
4. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +12,7
5. O. Tänak - R Mölder
Ford Fiesta RS WRC
  +55,6
6. S. Lefebvre - G. Moreau
Citroën DS3 WRC
  +1:06,6
7. M. Ostberg - J. Andersson
Ford Fiesta RS WRC
  +1:32,4
8. H. Paddon - J. Kennard
Hyundai i20 WRC
  +1:45,0
9. A. Kremer - P. Winklhofer
Škoda Fabia R5
  +3:03,1
10. P. Tidemand - J. Andersson
Škoda Fabia R5
  +3:29,8

Po RZ2:
V pátek ráno soutěž odstartovala 22 kilometrů dlouhým testem Mittelmosel. Do vedení se dostal Sébastien Ogier, když pouze první dva jezdci na trati (Ogier a Mikkelsen - druhý čas) v cíli nehovořili o vytahaném blátě. Ostatní jezdci již poukazovali na handicap v podobě znečištěné tratě. Smůlu měl hned v první RZ Jari-Matti Latvala, u jehož Volkswagenu vypověděla službu převodovka a Fin musel vzdát hned po pár kilometrech. Mimo trať skončil s Fordem také Eric Camilli - vůz Francouze sice moc poškozen nebyl, ale uvízl tak, že už se mu nepodařilo Fiestu dostat na trať. Hodiny dělal Paddon, Ostberg lehce trefil břeh.

Na RZ2 zatáhly Hyundai a z double se tentokrát radovali Korejci. Zkoušku vyhrál Neuville před Sordem (stejný čas měl i Mikkelsen). Ogier (čtvrtý čas +9s) udělal chybu při brždění a musel couvat. Svůj Hyundai pocuchal také Paddon, navíc měl Novozélanďan defekt, takže hned zkraje soutěže nabral velkou ztrátu (zde 40s). Problémy s autem (poškozené řízení, zřejmě v důsledku menší nehody na RZ1, nefunkční ruční brzda) měl Mads Ostberg. Čelo tedy po dopolední sekci udržel Mikkelsen, na druhé místo se ale dostal Neuville. Ogier klesl na třetí místo. Na 6. místo před Ostberga se dostal Lefebvre s Citroënem.

Výsledky po RZ2

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas
(penalizace)
Ztráta na vedoucího
1. A. Mikkelsen - A. Jaeger
Volkswagen Polo R WRC
27:40,3 - - -
2. T. Neuville - N. Gilsoul
Hyundai i20 WRC
  +2,7
3. S. Ogier - J. Ingrassia
Volkswagen Polo R WRC
  +6,8
4. D. Sordo - M. Martí
Hyundai i20 WRC
  +10,3
5. O. Tänak - R Mölder
Ford Fiesta RS WRC
  +24,6
6. S. Lefebvre - G. Moreau
Citroën DS3 WRC
  +31,2
7. M. Ostberg - J. Andersson
Ford Fiesta RS WRC
  +45,1
8. H. Paddon - J. Kennard
Hyundai i20 WRC
  +1:00,7
9. A. Kremer - P. Winklhofer
Škoda Fabia R5
  +1:19,8
10. J. A. Suaréz - C. Carrera
Peugeot 208 T16
  +1:39,0
Vytisknout

Diskuze: Rallye Deutschland: Ogier ukončil sérii bez vítězství a v Německu obhájil loňský triumf

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Rally Příbram (CZE)

Přípravy 37. SVK Rally Příbram jsou v plném proudu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud