K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Mikkelsen: Citroën C3 WRC musí být na šotolině ještě dopracován, Hyundai není tak nervózní a je stabilnější

-haj, 27. prosince 2017, 20:55 Google+

Andreas Mikkelsen se vrací k několika soutěžím, které letos za Citroën odjel, a odhaluje, proč jsou vozy C3 WRC silné jen na asfaltu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 28.12. 10:00) Napište svůj názor
MIkkelsen si s C3 WRC zkusil jak šotolinu, tak asfalt

MIkkelsen si s C3 WRC zkusil jak šotolinu, tak asfalt | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Citroën v sezoně 2017 ukázal, že jeho speciál C3 WRC je rychlý, hlavním problémem ale většinou bývaly konzistentní výkony. Už Kris Meeke po své nehodě na Rally Sardinia mluvil o příliš úzkém pracovním okně speciálu C3 WRC. Andreas Mikkelsen, který Krise Meekea zastoupil na následující soutěži v Polsku, slova Severního Ira v rozhovoru pro německý 'Motorsport-Total.com' částečně potvrzuje. 

"Auto je na asfaltu velmi dobré, fantastické. Na šotolině musí být ještě dopracováno, protože auto je nervóznější a ne tak stabilní jako Hyundai," říká 28letý Mikkelsen o voze, se kterým letos dojel na osmém (Itálie), devátém (Polsko) a druhém (Německo) místě. "Když jsem byl součástí týmu, tak jsme učinili pokroky. Bylo to lepší a také výkonnost na šotolině byla lepší." Přednosti auta na asfaltu se na šotolinovém povrchu obracely ve slabiny, protože podvozek speciálu správně fungoval pouze tehdy, když jeho nastavení bylo navlas pasující.

img-responsive

Hyundai se zdá být na šotolině lepší než Citroën | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Kris Meeke ale dokázal svým vítězstvím ve Španělsku, kde se jede na smíšeném povrchu, čeho je C3 WRC schopná, když se podaří trefit správné okno v nastavení. Pomohly Citroënu tři roky strávené ve WTCC k tomu, aby postavil na asfaltu dobře fungující auto? "Po těchto letech jsou samozřejmě velmi dobří na okruzích, ale Citroën býval na asfaltu vždy dobrý. Nebývala tam žádná nedotáčivost a auto se nechalo řídit jako motokára. To dělalo velký dojem," pokračuje Mikkelsen. 

Jeho náhlý odchod k továrnímu týmu Hyundai dává Norovi možnost porovnání speciálů i20 Coupe WRC a C3 WRC. Jak se tedy jezdí s Hyundai ve srovnání s Citroënem a vývojovým VW Polo WRC, na kterém před ukončením aktivit VW ve WRC také něco najezdil? "Auto [Hyundai] je na šotolině velmi stabilní, v Austrálii to bylo perfektní. Zlepšit musíme jen maličkosti," zakončil. V tomto zlepšování se mu mohou zkušenosti s Citroënem a VW náramně hodit. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mikkelsen: Citroën C3 WRC musí být na šotolině ještě dopracován, Hyundai není tak nervózní a je stabilnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 28.12.2017 10:00 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sébastien Ogier se v M-Sportu cítí dobře

Ogier: Z M-Sportu bych odešel jen v případě velmi dobré nabídky. Může se stát, že v roce 2019 už nebudu jezdit

Rally Hustopeče (CZE)

VH Autoracing s Vladom Hanušom v Hustopečích šiesti a ôsmi

Rally Hustopeče (CZE)

KL Racing v Hustopečiach s dvoma odstúpeniami, ale aj tretím a piatym miestom

Rally Hustopeče (CZE)

Z HUSTOPEČSKÉHO WATERLOO SI MAREŠ ODVÁŽÍ ČTVRTÉ MÍSTO

Rally Hustopeče (CZE)

Pech s Uhlem v Hustopečích neodstartovali

Rally Bohemia (CZE)

Uzávěrka přihlášek na Rally Bohemia se blíží

reklama
reklama

Doporučujeme

Závodní Volkswagen Polo GTI R5

Volkswagen je před částečným návratem do WRC2

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. AGROTEC PETRONAS rally 2018 na ČT Sport

  2. Návrat Rally Bohemia do Sosnové slibuje velkou show

  3. PEUGEOT RALLY CUP v Hustopečích bez Firly a Kamence

  4. MSR: Do Hustopečí pro dvojité body

  5. Hustopečská premiéra Abarthu 124 Rally

  6. Hustopeče v galerii Jana Duška

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud