Citroën pojal vývoj speciálu C3 WRC hodně pořádně, když celou loňskou sezonu strávil vývojem auta a jezdci startovali jen na několika málo vybraných soutěží, všeobecně se tak čekalo, že nové WRC vrátí francouzský tovární tým na podobnou úroveň jako v minulé dekádě, kdy dokázal získat 17 mistrovských titulů. Místo sbírání dobrých výsledků je Citroën mezi konstruktéry až na posledním místě, když na vedoucí M-Sport ztrácí 142 bodů.
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, říká: "Aktuální myšlenkou je pracovat směrem ke středně až dlouhodobému horizontu. Zaměřujeme se na rok 2018, kdy bychom chtěli znovu najít rychlost. Nemůžeme říct, že nám chybí rychlost, máme ji za určitých podmínek, ale v rally není dostatečné mít rychlost v určitých místech. Pracujeme, abychom z auta dostávali správnou rychlost za všech podmínek. Když teď testujeme, tak více pracujeme na vývoji než na natavení set-upu pro jednu určitou soutěž."
"Neznamená to, že [letos] nemůžeme bojovat o vítězství na soutěžích, ale trochu jsme změnili přístup... více než trochu: Změnili jsme přistup." Jak víme, tak po červnové Rally Sardinia Citroën homologoval změny na autě, ačkoliv Matton upozorňuje na to, že to "byl starý příběh" a nové rozdělení točivého momentu bylo něco, po čem Kris Meeke volal "už dlouho".
Dalším problémem C3 WRC je zavěšení, o němž Matton prohlásil, že se na něm pracuje. "Práce se zavěšením není tak přímočará. S rozdělením točivého momentu změníte část a buď to funguje nebo ne. U zavěšení nemůžete vzít tlumič nárazu z šuplíku a čekat, že to bude perfektní. Po Švédsku jsme učinili nějaká rozhodnutí a poté začali dělat změny, ale věděli jsme, že tyto změny budou pro rok 2018. Už jsme na zavěšení udělali tři změny. Velká přijde v roce 2018, ale pracujeme na ní už teď. Je to velmi dlouhý proces, u zavěšení je to rok," zakončil Matton.
Dle Andrease Mikkelsena se změny provedené na autě už osvědčily. "Pracovali jsme na diferenciálech, abychom se pokusili zamezit přílišnému klouzání zádi a je to dobré. V těchto dvou dnech [testů] jsme toho udělali hodně, ale chce to čas - nepostavíte nový tlumič za den. Přijde toho ještě víc, zvláště v oblasti zavěšení."
Dle Mikkelsena jsou už ale například vyřešeny problémy při dopadu vozů, se kterými se v Argentině potýkali Kris Meeke a Craig Breen. "Je tam teď více ochrany, dokonce více, než jsme mívali na Polu [R WRC]. OK, má to malý dopad na grip a reakci, ale je to všechno o vyvážení. Myslím, že jsme vyřešili tvrdé nárazy v Argentině. S autem teď začínám být velmi šťastný," zakončil Mikkelsen, který se teď ve Finsku neukáže, ale na další soutěži v Německu se za volant C3 WRC vrátí, jeho kolegy budou Kris Meeke a Craig Breen.