Absence Krise Meekea, který letošní sezonu začínal jako horký favorit na titul mistra světa mezi jezdci, na Rally Poland vyvolala spoustu otázek směrem k šéfovi týmu, Yvesi Mattonovi. Belgičan ale svoje rozhodnutí v Polsku jednoznačně obhajoval. "Není to poprvé, co se něco takového ve WRC děje. Několik týmů v minulosti udělalo změny v jezdecké sestavě. Upřímně si myslím, že Kris potřeboval pauzu," říká Yves Matton.
"Cíl je velmi jednoduchý: Pro Krise to je vrátit se zpět v lepší formě než kdy předtím tak, abychom spolu mohli vyhrávat. Aktuálně nikdo nemůže říci nic s jistotou ohledně toho, jestli jsme udělali správné nebo špatné rozhodnutí. Ale neměli bychom nic nedělat. Museli jsme učinit nějakou akci, abychom ukončili tuto šňůru výsledků a já za toto rozhodnutí přebírám veškerou zodpovědnost," pokračuje šéf týmu Citroën Sport.
Matton také trvá na tom, že Citroën nikdy neřekl, že je Kris zodpovědný za slabý start týmu do sezony, ale dodává: "Je dobré se upamatovat, ačkoliv po každém testu jezdci říkali, že jsou s ovládáním auta spokojení. Ale za podmínek reálné soutěže nebyli nikdy schopni mít tento pocit také. Znamená to, že některá z cest, kterou jsme se vydali při vývoji C3 WRC nesplnila svůj cíl. Když už jsme udělali krok zpět, který jsme potřebovali udělat, tak jsem poprosil technický tým, aby zapracoval na nějakých upgradech, které by autu poskytly větší univerzálnost."
"Bylo tam hodně změn: Upgrade zavěšení na Rally Sweden, změny na transmisích v Polsku a další budou následovat v nadcházejících měsících. Všechno to chce čas. S širší jezdeckou škálou věříme v naší schopnost posunout se rychleji správným směrem." Jen připomeňme, že Citroën nechal doma Stéphane Lefebvra pro Rally Sardinia, kde jej nahradil Andreas Mikkelsen. Nor pak v Polsku nahradil právě Krise Meekea. Lefebvre při svém návratu před týdnem a půl v Polsku získal nejlepší výsledek své kariéry, když dojel pátý absolutně.
To dle Mattona ospravedlňuje správnost jeho rozhodnutí. "Když jsem Stéphanovi řekl, že nepojede na Sardinii, tak jsem ho poprosil, aby pracoval ještě tvrději, aby se dobře připravil na Polsko. [V Polsku] zvládl dát dohromady všechny věci, které se naučil během svého času v roli profesionálního rally jezdce. Měl smysl pro to, že dokázal přidat, když se na to cítil a když byly podmínky náročné, tak zvolnil. Výsledek pomůže zvýšit důvěru Stéphana."
I přes tento dobrý výsledek ale Francouz bude muset v Německu opět uvolnit svoje místo Mikkelsenovi. "Stejně jako s našimi mechaniky nebo inženýry, jezdci musí vědět, kdy jednat v nejlepším zájmu týmu, protože naší prioritou je zisk těch nejlepších výsledků pro Citroën. Nebude v tomto čase jen tak sedět, protože se budu účastnit různých testů," uzavřel Yves Matton.