Lopraisovu posádku vystrašily a přibrzdily nefunkční tlumiče kabiny

RallyZone.cz, 9. ledna 2019, 10:50 Google+

Rally Dakar 2019 začala opravdu zostra. Pokud byl pro Instaforex Loprais Team perný už úvodní den, pak druhá etapa z Pisca do San Juanu de Marcona byla ještě o poznání dramatičtější. Tatra Jamal – Queen 69 sice kvůli technickým problémům a dvěma defektům výrazněji ztratila, nicméně posádka Aleš Loprais, Ferran Marco Alcayna, Petr Pokora hlásí: Máme za sebou očistec, ale valíme dál!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Dakar

Rally Dakar | foto: Archiv týmu

Sdílejte článek

V úterý 8. ledna byl na programu měřený úsek dlouhý 342 kilometrů, který účastníky nejtěžší automobilové a motocyklové soutěže světa provedl pískem dun i po pláži, mezi skalami i po pistách. Kamiony vyrážely do speciálky až v deset hodin dopoledne, kdy se poušť už stihla ohřát a písek byl hodně měkký a rozježděný od dříve startujících automobilů, motorek a čtyřkolek.

Aleš Loprais začal speciálku svižně, brzy dostihl prvního soupeře, ale radost netrvala dlouho.

Udělal jsem chybu, když jsem hodně tlačil po dojetí jednoho z Kamazů," přiznává Aleš Loprais. „Měl jsem radost a říkal jsem si, že teď vezmeme jednoho po druhém, protože duny jsou naše teritorium. Jenže z jedné duny jsem se pustil rychleji, než bych měl. Při tom se nám odrazila pneumatika a museli jsme měnit defekt. To je v písku vždy složitější, protože tam nelze najít tvrdé místo. Ve finále nám výměna trvala dlouhých dvacet minut."

A zničenou pneumatiku musela česko-španělská trojice v úterý měnit ještě jednou.

„Další defekt jsme měli na nádherné pláži, kde jsem vůbec nečekal, že by tam mohl být nějaký šutr. Najednou jsme ucítili ránu, jakých je za etapu spousta, ale po pěti kilometrech pneumatika úplně explodovala a vzala s sebou i kus blatníku," popisuje druhou nepříjemnost dne 38letý pilot.

Avšak největší martyrium mělo teprve přijít. Posádka bojovala dál, dokud ji nezačaly znervózňovat nepříjemné zvuky a rány do kabiny, kvůli kterým Loprais nejprve zvolnil a pak i zastavil.

„Myslel jsem si, že je to nefunkční tlumení kabiny, ale pak jsme dostali strach, že se nám uvolnil motor, což by byl fatální, v etapě neopravitelný problém," pokračuje Loprais. „Rozhodli jsme se jet dál, ale bylo to jen takové přežívání."

Výsledkem je 85minutová ztráta a pokles na 18. místo v průběžném pořadí.

Z cíle rychlostní zkoušky musela Tatra se startovním číslem 507 absolvovat ještě přibližně dvouhodinový přejezd do dalšího bivaku, kam dorazila okolo půl deváté už za tmy jako jedna z posledních. Týmu tak chvíli trvalo, než vůbec našel místo, kde zaparkovat. Následně se potvrdilo, že příčinou problému byly tlumiče kabiny, které tým do půlnoci vyměnil. Teprve pak následovala přibližně dvouhodinová běžná údržba.

„Přežili jsme očistec a snad to bude lepší. Doufám! Protože první dvě etapy pro nás zatím nebyly nic moc, ale teď se to štěstí určitě obrátí. Nevzdáváme to, valíme dál!" uzavírá Aleš Loprais.

Situaci Lopraisovi a jeho parťákům komplikuje fakt, že pro třetí etapu pořadatelé soutěže už dlouho dopředu naplánovali společný start a tím pádem i promíchání startovního pole automobilů, bugin SxS a kamionů. Zatímco jindy vyrážejí nejtěžší stroje na trať až za ostatními, tentokrát pojedou všichni dohromady. Tatra v barvách Instaforex Loprais Teamu odstartuje až jako 85. a okolo sebe bude mít hlavně malé buggy, které bude muset předjíždět, což bude další výrazný handicap.

Středeční etapa ze San Juanu de Marcona do Arequipy provede účastníky Rally Dakar poprvé v historii soutěže písečnými dunami oblasti Acarí. Celkem měří 798 kilometrů, z nichž se 331 pojede na čas. Aleš Loprais odstartuje do speciálky v 15:52 hod SEČ.

Průběžné pořadí kamionů po 2. etapě:
1. Nikolajev / Jakovlev / Rybakov (Kamaz) 4:56:56 hod
2. De Rooy / Rodewald / Torrallardona (Iveco) +4:23 min
3. Villagra / Yacopini / Torlaschi (Iveco) +7:23 min
...
18. Loprais / Alcayna / Pokora (Tatra) +1:31:08 hod

Zdroj: Racing Media

Google+ Vytisknout

Diskuze: Lopraisovu posádku vystrašily a přibrzdily nefunkční tlumiče kabiny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Ondřej Mezihorák a Silponix Racing – pevné spojení

Rally Ice Tour

Jirka Pohlídal vyzve fanoušky  na trenažeru  na Čepkově

Rally Příbram (CZE)

René Dohnal: „Jsem rád, že jsme se do rally vrátili“

Mads Ostberg se může těšit na sezonu ve WRC2 Pro

Ostberg pojede s Citroënem C3 R5 v roce 2019 šampionát WRC 2 Pro

Ilustrační foto

Jezdci WRC si poprvé v historii volili čísla

Rajd Baborow (PL)

Martin Hlavatý: „Loupání banánu na erzetě? Proč ne!“

reklama
reklama

Doporučujeme

Rally Příbram (CZE)

Honza Černý všem přeje hustý nový rok

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ostberg pojede s Citroënem C3 R5 v roce 2019 šampionát WRC 2 Pro

  2. Jirka Pohlídal vyzve fanoušky  na trenažeru  na Čepkově

  3. René Dohnal: „Jsem rád, že jsme se do rally vrátili“

  4. Ondřej Mezihorák a Silponix Racing – pevné spojení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud