Ačkoliv Jan Kopecký s Filipem Schovánkem po třetí rychlostní zkoušce byli klasifikováni na průběžné dvacáté sedmé pozici, soustředěným a bezchybným výkonem v následujících patnácti rychlostních testech se dokázali posunout až na závěrečnou osmou pozici zaručující zisk jednoho světového bodu!
„Zakončit třítýdenní turné po Skandinávii ziskem jednoho světového bodu je pro nás naprostou fantazii. Švédská i Norská rallye nebyly náročné svými obtížnými rychlostními zkouškami pouze pro posádku, ale obě soutěže byly složité vzhledem ke klimatickým podmínkám i pro přípravu vozu. Technici a mechanici Czech Rally Teamu Kopecký obstáli na výbornou, neboť během obou zimních soutěží fungoval vůz Škoda Fabia WRC bezchybně. Příprava vozu především v silných mrazech byla extrémně náročná a všichni si zaslouží obdiv a poděkování.
Do závěrečné etapy nastupoval Jan s jasnou taktikou, přivézt vůz bez komplikací na cílovou rampu. Jan s Filipem zakončili sobotní etapu na průběžné desáté pozici a časové rozestupy dávaly minimální šanci pro útok na vyšší příčky. Na druhou stranu disponoval Jan relativně bezpečným náskokem. Vzhledem k nočnímu ochlazení zmrzly vyjeté koleje na rychlostních zkouškách a došlo ke změně podmínek, které panovaly během soutěže v předchozích etapách. Ačkoliv nebylo vůbec jednoduché řídit vůz v těchto podmínkách, Jan všechny rychlostní zkoušky nedělní etapy bezchybně zvládl a vzhledem k problémům některých našich soupeřů se posunul v závěru Norské rallye na bodovanou osmou pozici,“ řekl v cíli Norské rallye vedoucí týmu Josef Kopecký.
„Pochopitelně jsme velmi šťastní, že jsme dokončili Norskou rallye a zisk světového bodu je pro celý tým fantastickým úspěchem. Děkuji všem našim partnerům a především společnosti Škoda Auto a.s., že mi umožnili startovat na těchto dvou náročných zimních soutěžích.
Norská rallye byla v letošním roce výjimečnou nejenom skutečností, že je v seriálu Mistrovství světa v rallye úplným nováčkem, a také náročnými povětrnostními podmínkami s velkým množstvím napadaného sněhu, ale také naprosto minimálním množstvím servisních přestávek. Pokud se nepodařilo v servisní zóně zvolit ideální nastavení vozu, pak nezbývalo než absolvovat několik rychlostních testů s tímto nastavením. Norská rallye byla mimořádně náročná i vzhledem k extrémní délce některých rychlostních testů,“ doplnil Jan Kopecký.
„Osmé místo v Norské rallye je pro nás nečekaným úspěchem. Pro kvalitní výsledek se celý tým snažil udělat maximum, ale přesto je bod z Norska nečekaný, neboť zde startovalo několik kvalitních severských pilotů.
Po každé rychlostní zkoušce jsme s Janem čistili motorový prostor a především chladící systém od návějí sněhu. Sundali jsme z vozu všechna čtyři kola a kontrolovali stav a především počet zbylých hrotů na pneumatikách. Dvě vybraná kola s větším množstvím hrotů jsme nasadili na přední nápravu a zbylá dvě kola na nápravu zadní. Dosažených výsledků ve Švédsku i Norsku si velmi cením,“ dodal Filip Schovánek.
Výsledky Norské rally:
1. HIRVONEN M. / LEHTINEN J. Ford Focus RS WRC 06 3:28:17.0
2. GRÖNHOLM M. / RAUTIAINEN T. Ford Focus RS WRC 06 +0:09.5
3. SOLBERG H. / MENKERUD C. Ford Focus RS WRC 06 +3:44.6
4. SOLBERG P. / MILLS P. Subaru Impreza WRC 2006 +4:01.1
5. LATVALA J.-M. / ANTTILA M. Ford Focus RS WRC 06 +5:30.7
6. GALLI G. / BERNACCHINI G. Citroën Xsara WRC +7:05.2
7. CARLSSON D. / GIRAUDET D. Citroën Xsara WRC +9:23.7
8. KOPECKÝ JAN / SCHOVÁNEK FILIP ŠKODA Fabia WRC +11:49.9
Tisková zpáva CRT Kopecký