První ne příliš dobrá zpráva přišla pro české fanoušky již po skončení Švédské rally. Týmu kolem Martina Prokopa se nepodařilo technicky zajistit start v Norsku a Prokop s Tománkem zde jen odtrénovali a vrátili se do České republiky. Do soutěže tak s vozy N4 nastoupily posádky Milan Liška – Tomáš Plachý jedoucí s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a Jan Štěpánek s Markem Omelkou, kteří jeli se Subaru Impreza Sti.
Jan kopecký dojel do nedělního cíle na skvělém osmém místě, ale než se na tuto pozici probojoval, musel i on poznat záludnosti jízdy na sněhu. Po té co Kopeckému hned na první rychlostní zkoušce trochu zastávkovalo turbodmychadlo a ve třetí zkoušce byl mimo trať, šel spát po první etapě až jako dvaadvacátý. To rozhodně nebyla pozice se kterou by se jezdec, nebo tým rádi smiřovali. Po drobných úpravách provedených v servisu na voze Škoda Fabia WRC se posádka pustila v sobotu do boje s cílem co nejvíce se přiblížit bodovaným pozicím. Ještě na první sobotní zkoušce se to nepovedlo, protože Kopecký musel zastavit v RZ, když před ním zablokoval trať Guy Wilks. Ovšem již od druhé sobotní zkoušky začal Kopecký skvělými časy stahovat ztrátu na soupeře a po jednom sedmém, dvou šestých a jednom pátém místě šla posádka v sobotu spát na krásném desátém místě celkově. V neděli pak jel Kopecký na jistotu a díky chybám, které udělali jezdci před ním se posunul na skvělé a nikým neočekávané osmé místo v cíli celé soutěže. Jan Kopecký si tedy z Norska odváží jeden bod do hodnocení MS jezdců.
Mezi přihlášenými do třídy N4 byli převážně skandinávští jezdci, kteří mají s jízdou na sněhu a ledu velké zkušenosti. S touto konkurencí se přijel popasovat Milan Liška s Lancerem deváté evoluce. Rozjezd zaznamenal poněkud volnější, to by se ovšem dalo připsat zvykání si na jízdu s dlouhými hroty v pneumatikách. První RZ tak Liška dokončil na 62. příčce. Posádce však bohužel po výletu mimo trať nebylo souzeno spatřit cíl páteční etapy. V sobotu tak Liška využil systému superally a nastoupil s penalizací do druhé etapy. Ve té pak posádka zúročovala zkušenosti, které během rally nasbírala a večer dojeli Liška s Plachým do servisu na šedesátém místě. Nedělní etapa znamenala další posun a Milan Liška si tak dojel pro 57. místo absolutně a šestnácté mezi vozy N4.
Bohužel druhé české posádce Jan Štěpánek – Marek Omělka, která do soutěže odstartovala nebylo souzeno dojet do cíle soutěže. Tentokráte však nešlo ani o stávkující techniku, ani o jezdcovu chybu. Na vině byla viróza, která postihla spolujezdce Marka Omelku a připravila ho o hlas. Tým tak po RZ11 odevzdal jízdní výkaz a se světovou soutěží se rozloučil. Do té doby patřila posádce průběžná šestašedesátá pozice.
Na příští soutěž seriálu Mistrovství světa, kterou bude Rally Mexiko je z českých jezdců přihlášen pouze Štěpán Vojtěch, který bude startovat s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX v šampionátu PWRC.
Nám tak nezbývá než si přát co nejhojnější účast českých jezdců na některých dalších podnicích světového šampionátu v rally
Foto: CRT Kopecký