Gardemeister dokázal bodovat v úvodních soutěžích, když v Monte Carlu získal dva body za sedmé místo a ve Švédské rally si připsal další tři body za umístění na šestém místě. V Norské rally si cestu za dalším bodovým umístěním začal komplikovat již v úvodní etapě, když ve třetí rychlostní zkoušce havaroval v poslední zatáčce a poškodil předek svého vozu. I přes tento incident mu na konci prvního dne patřila pátá pozice, o kterou velice tvrdě bojoval s Gigi Gallim a Henningem Solbergem.
Naději na dobrý výsledek ztratil Toni Gardemeister v prvním testu druhého dne, když vylétl z trati a zapadl ve sněhové závěji. Chyba stála finského pilota více než 20 minut a propad ve výsledkové listině na konec čtvrté desítky. Toni Gardemeister se ale nevzdal a díky dvou pátým, dvou šestým a druhému místu z poslední rychlostní zkoušky se posunul na celkové 25. místo. I přesto se tým rozhodl odstoupit ze soutěže a neriskovat tak nějaké další poškození vozu. „Jel jsem na plný plyn a čtyřku a potom jsem ucítil jak se zadní kola dostala do hlubokého sněhu a potom se auto začalo točit. Myslel jsem, že vše je v pořádku, ale najednou auto zajelo do závěje a uvízlo v příkopu. Přední část sice zůstala na silnici, ale nemohli jsme nic dělat a bohužel nebyli v okolí žádní diváci kteří by nám hned pomohli. Až když přišli, mohli jsme dostat vůz zpět na silnici. Vše co jsem potom mohl dělat bylo jet co nejrychleji.“ říká Toni Gardemeister.
„Auto jelo opět fantasticky a mohli jsme dosáhnout skvělého výsledku, ale chybělo nám trochu štěstí. Nakonec jsme se rozhodli nestartovat do posledního dne a neriskovat případné poškození vozu,“ dodává Fin.
Dovršení neúspěchu celého týmu přišlo v poslední rychlostní zkoušce Norské rally, když Xavier Pons vyjel z trati a ztratil tak bodovanou osmou pozici a propadl se až na šestnácté místo.
Foto: moottorimaailma