Rozhovor s Markem Higinsem (1. část)

Adam Eliáš, 16. března 2007, 16:48 Google+

Brit Mark Higgins konečně dokázal zvítězit v závodě PWRC. Jeho kořistí se stala minulý víkend mexická rally. Rázem se vyšvihl na třetí příčku průběžného pořadí, tím si zajistil solidní pozici pro další pokračování šampionátu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Higgins, Mark

Higgins, Mark | foto: www.markhiggins.co.uk

Sdílejte článek

Mark bude letos také obhajovat titul britského mistra a závodit v irském asfaltovém mistrovství. Pro testovacího jezdce Pirelli je to velice nabitý program, ale i tak si našel čas na několik otázek redaktora serveru Crash.net Roba Wilkinse o Mexiku, ale i dalších věcech.

Rob Wilkins:
Marku, gratuluji k vítězství v Mexiku. Musel jste být velice šťastný?

Mark Higgins: Byl jsem nadšen. V PWRC jsme měli špatné období a vypadalo to, že se vše změní právě na této rally. Po Švédsku, které pro nás bylo opravdu strašným startem do šampionátu, jsme zpět na trati. Těšíme se na další soutěž v Řecku a na to jak se vše vytříbí.

R.W.: Jak težké to bylo? Protože jste byl pod velkým tlakem v prvních dvou dnech a nikdy jste neměl víc než deset vteřin náskoku.

M.H.: Ja jsem radši v té pozici, kde musím bojovat. Když jste zrovna ve vedení máte mnoho co ztratit (stejně jako my během posledního dne, když jsme měli více než minutu náskoku na Toshi Araie). Když bojujete na čele, všechno co chcete je se tam udržet. To vás motivuje. Udržuje vás to v koncentraci a já si tu bitvu užil (s Mirco Baldaccim).
Jeli jsme, řekl bych pohodlně. Byli jsme schopní se vyhnout kamenům a prroblémům s defekty a dalším nesnázím, to byly chvíle, kde jsme nabrali čas. Je velice jednoduché udělat chybu a ztratit drahocenný čas, když příliš tlačíte na pilu. Bylo pár okamžiků, kdy jsem si myslel, že můj čas nikdo nemůže překonat a zrovna v tyto chvíle jsem ten čas ztratil. A tam kde si myslíte, že jste nebyl tak dobrý, tak máte pěkný náskok před ostatními, ale to je stará známá věc. Ty dva dny, kdy jsme za to tahali, byli skvělé, ale můžu bezpečně říci, že třetí den, kdy jsme měli náskok, byl mnohem více stresující. Mohli jsme vše ztratit.

R.W.:
Závod samotný byl trochu kritizován, jak se na to díváte? Bylo to oprávněné?

M.H.: (chvilku mlčí)…Ano, ale je to škoda, protože tato soutěž je pravděpodobně jedna z nejlepších na světě, co se atmosféry týče. Na startovní rampě bylo 60000 lidí, nikdy předtím jsem nic takového neviděl.
Kontrola diváků byla celkově velmi dobrá, ale bylo tam několik dětí a lidí, kteří to jednoduše zkazili všem ostatním. Během prvního dne nám diváci rozbili okno a třetí den na nás někdo na jedné sekci hodil kámen. Běžel jsem přes pole za jednou skupinkou a pravděpodobně to byli tři nebo čtyři osmileté děti, které to udělali. Jen se bavili a neměli ani ponětí o tom jak je to nebezpečné. Je to opravdová škoda, protože je to fantastická rally. Silnice jsou dobré. Organizace je dobrá a jak jsem řekl je to opravdu politování hodné.

R.W.: To se stalo druhý den,. Nebyl tam také problém s bránou u servisu, která byla otevřená?

M.H.:
Bylo to trošku nemotorné. Mysleli jsme, že to dělali diváci, ale také ji mohl někdo trefit autem, protože byla u rohu na levé straně. (chápu, že je těžké si to představit, také jsem tam nebyl J, pozn. autora). Brána se mohla větrem sama zavřít, a tak vždy když projíždělo auto, něco se stalo. Takže je těžké nadávat na diváky.
Ale domnívám se, na konci dne tam měl stát komisař. Když se podíváte na rally ve Velké Británii, stojí na takovýchto místech vždy komisař nebo je to zavřené či uvázané, aby se zabránilo takovýmto věcem.

R.W.:
Co mělo být uděláno, aby se předešlo těmto problémům? Je to jen v lepší práci komisařů?

M.H.: Kontrola v místech, kde bylo hodně lidí byla dobrá. Zatknuli tam 16 nebo 17 lidí. Takovéto zvěsti se šíří velice rychle a lidé si uvědomí jak nebezpečné podobné akce jsou. Auta zde na některých místech jezdí kolem 200 km/h a když v takové rychlostí na auto hodíte kámen, může to být katastrofa. Já jen doufám, že to pochopili a my se budeme mocí do Mexika vrátit na další jako na soutěž mistrovství světa.

R.W.:
Vedle těch incidentů závod probíhal hladce, nebo ne?

M.H.:
Ano, jak jsem řekl atmosféra, start, cíl, servisní zóna, všechno skvěle zvládli. Byla to opravdu škoda.

R.W.:
Pojďme změnit téma. Jak Vám to jde spolu se Scottem Martinem, Vašim novým navigátorem?

M.H.: Scott odvedl skvělou práci a já jsem s ním spokojen. Na mladého člověka je velice vyspělý. Nemá tolik zkušeností v šampionátu, ale je učenlivý a odvedl skvělou práci. Je velmi dobře koncentrovaný a byla to výborná spolupráce. Ještě pár rally potrvá než se poznáme. Opravdu se těším na další závod s ním. Máme se na co těšit.

Druhou část rozhovoru Vám přineseme v nejbližších dnech.

Foto: http://www.markhiggins.co.uk
Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Markem Higinsem (1. část)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Šumava (CZE)

Rally Šumava v galerii

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče nadále v tradičním formátu

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

reklama

Doporučujeme

Suzuki chce v roce 2009 oba tituly - anotační foto

Suzuki chce v roce 2009 oba tituly

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud