Vcelku jednoznačně si počínala posádka Roman Kresta – Petr Gross, která vyhrála všechny rychlostní testy s výjimkou výstaviště. Tady byli nejrychlejší
O první vzrušení se postarala posádka Valoušek – Hrůza, která havarovala hned na první RZ. Úplně nové Mitsubishi Lancer EVO IX z týmu Milana Lišky šlo přes střechu a skončilo s vylomeným kolem. Šéf týmu Liška se naprosto netají svým rozčilením a nelibostí, se synem ani otcem Valouškovými se zatím nesešel. Havárie na místě, kde všichni před nájezdem do vsi Zátoň zvolnili, jen „Valda” to tam podržel poněkud cholerického šéfa týmu oprávněně rozzuřila. Je fakt, že tři Valouškovy letošní starty na třech soutěžích skončily třemi haváriemi a spolupráce s Plzeňany tím skončila.
Velmi dobře si vedou Arazim s Gálem, zrychlili zejména v závěru etapy a vyhoupli se na druhou příčku. Naopak Štajf s Černochem se museli na páté RZ vypořádat s defektem a klesli až na osmou pozici, kterou si do dílčího cíle stačili vylepšit na šestou.
Neslaně a nemastně začali Triner s Achsovou se starším subaru. Emil se tvářil nespokojeně s pneumatikami Matador, ale vzhledem ke své ekonomické situaci si jiné dovolit nemůže. Na první RZ zajel až jednadvacátý čas, první etapu ale dokončil desátý, zejména výrazným zrychlením za tmy.
Hodně pozornosti si vyžádala třída A 6, respektive celá skupina A, která zaznamenala letos u nás zatím zdaleka nejlepší obsazení. Podle očekávání se usadili od počátku v čele Peták s Benešovou v Renaultu Clio S1600 a vyhráli v kategorii všechny vložky a například na RZ 2 se nechali porazit jen Krestou a Pechem, stejně se jim dařilo i při druhém průjezdu Přídolí.
Velmi zdařile ale Příbramským sekundovali Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát v Suzuki Ignis S1600. Jak vidět, havárie se zničeným vozem a oběma zraněnými jezdci na Rallye Šumava v nich žádné psychické následky nezanechala. Od Petáka si stále udržovali odstup jen několika sekund, teprve na poslední vložce před cílem (druhý průjezd RZ Ján) dostali od Petáka celou minutu a klesli až na celkově dvanácté místo z pátého, což byl určitě zatím životní Tarabusův výkon. Přestal dobíjet alternátor a červené světlo donutilo pilota dvakrát na RZ zastavit, dojížděl bez funkčního serva, to je poháněno elektromotorem a nemělo dostatek energie.
Poněkud za očekáváním zůstali Minařík se Semelou, kteří pokračují ve svých v sezoně nevyrovnaných výkonech. Fiat Punto plzeňského týmu ROTO má na daleko lepší výsledek a když se sejde s optimální pohodou posádky, bývají z toho výborné časy – viz naposled na rallysprintu v Okříškách. Na krumlovských tratích se ale Valachům zatím moc nedaří, jsou dvacátí. Před nimi jedou Zedník s Pražákem ve Fordu Fiesta, který zřejmě konečně funguje a čtvrtí Mölder s Beckerovou v Suzuki Swift S1600. Estonec si od krumlovského startu už předem moc nesliboval, je to teprve jeho třetí asfaltová soutěž v životě.
Třetí místo mezi dvoukolkami tak patří Antonínu Tlusťákovi a Jiřímu Volfovi, na českých tratích netradičně se Suzuki Ignis S1600. Tu použili místo tradičního Citroënu Saxo Kit Car, protože nechtěli riskovat jeho případné poškození před startem v ME příští týden.
Velmi bohatě obsazenou třídu A 5 vede Dohnal s polem před Mr. Cimbu se škodováckým kitem a Petrem Bryndou, který poprvé vyjel s fabií. A šestky jsme už probrali podrobněji, o třídu výš je na tom nejlépe domácí Kundrát s dieselovu octavií před Fišerem se zatím stále jedoucím golfem, třetí je Kubata s Fordem Escort a čtveřici účastníků uzavírá
V nejslabší třídě si vede nejlépe trojice Koupal, Korčák, Stejskal. První dva se škodovkami, Stejskal opět s Dacií Logan. V kdysi bohatě obsazované třídě N2, kde kralovaly zejména hondy, jede jen pět posádek. Od počátku vedou Trojanovi ze spolupořádajícího ČK motosport v polu, týmový kolega Hlach musel za tmy přepustit druhou příčku šumavskému hrdinovi Šlehoferovi. Nijak slavná účast není ani mezi dvoulitry, jedou jen čtyři v pořadí Křížek (Honda), Rada (Alfa Romeo), Vaňáč (Peugeot), Trusová (Honda).
Sobotní etapu čeká možná déšť, o to bude situace složitější, zejména pro dvoukolky. I tak budou ve větší nevýhodě než v první etapě, vložky druhého dne prokládají dlouhé roviny pro využití maximální rychlosti. Ta se liší až o
Italské soutěžní speciály
Drobné postřehy z nočního parkoviště:
- Triner obchází ostatní stanoviště, rád by získal od někoho už nepotřebné micheliny, aby je mohl porovnat s matadory
- Liška vypráví o tom, jek několikrát na přejezdu šlehaly z výfuku dlouhé plameny, na RZ nikoliv
- Kulhanovi se rozpadlo servo, pojede superrally
- Z. Vlček: Na prázdně zadní gumě to uklouzlo a poškodila se zadní náprava o klády; opraveno, zítra jedeme dál
- Ve stáji ROTO Plzeň lehké rozladění z nedostatečného využití technického potenciálu prvního vozu
- Kresta: zítra určitě neuberu, budu závodit dál; hodně jsme teď změnili na charakteristice pérování a tlumení, jedeme prakticky tlumiče z WRC
- Peták: sport pro nás dneska skončil, zítra už se jen povezeme daleko za enky; nedej Bože, aby pršelo
- Štajf: pořád dobrý, až na ten závěr s gumou
- Gál: pomohly nám výpadky soupeřů a taky se už pomaleji rozjíždíme; teď už jsme spokojeni
- Vajík (spolujezdec J. Orsáka): na poslední RZ jsme najednou ztratili výkon a pořád nevíme proč
- Houšť (manažer JM Engineeringu, týmu Estonce Möldera): je z toho nějaký přepadlý, ale už se rozjíždí
Tisková zpráva 35. Rally Český Krumlov