Rallye Český Krumlov po první etapě

Marek Šteigr, 5. května 2007, 10:10 Google+

Krátce před půlnocí skončila v servisní zóně na českobudějovickém výstavišti první část letošní soutěže. Posádky projely celkem sedm rychlostních zkoušek, z toho vždycky dvakrát už tradiční úseky Zátoň, Přídolí a Ján, premiérově mezi oběma koly superspeciální RZ na výstavišti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kresta, Roman - Gross, Petr

Kresta, Roman - Gross, Petr | foto: Archiv RallyZone.cz

Sdílejte článek

 

Vcelku jednoznačně si počínala posádka Roman Kresta – Petr Gross, která vyhrála všechny rychlostní testy s výjimkou výstaviště. Tady byli nejrychlejší Václav Pech a Petr Uhel, kteří nejen vyhráli, ale velkým nasazením množství diváků, kteří se tu sešli, doslova nadchli. Bohužel krátce po startu následující RZ 5, jíž byla opět Zátoň, se jim Mitsubishi Lancer EVO IX zastavilo s poškozeným zadním diferenciálem. Posádka se rozloučila s druhým místem, které drželi suverénně. Po dvou vítězstvích v úvodních podnicích Global Assistance Mezinárodního mistrovství ČR v rallye poprvé nedojeli. Šanci na výborné umístění ovšem ani zdaleka neztratili. Kresta s Grossem, kteří mají největší naději na maximum krumlovských bodů, totiž mají v úmyslu absolvovat už jen Rally Bohemia a Barum Rally.

 

O první vzrušení se postarala posádka Valoušek – Hrůza, která havarovala hned na první RZ. Úplně nové Mitsubishi Lancer EVO IX z týmu Milana Lišky šlo přes střechu a skončilo s vylomeným kolem. Šéf týmu Liška se naprosto netají svým rozčilením a nelibostí, se synem ani otcem Valouškovými se zatím nesešel. Havárie na místě, kde všichni před nájezdem do vsi Zátoň zvolnili, jen „Valda” to tam podržel poněkud cholerického šéfa týmu oprávněně rozzuřila. Je fakt, že tři Valouškovy letošní starty na třech soutěžích skončily třemi haváriemi a spolupráce s Plzeňany tím skončila.

 

Velmi dobře si vedou Arazim s Gálem, zrychlili zejména v závěru etapy a vyhoupli se na druhou příčku. Naopak Štajf s Černochem se museli na páté RZ vypořádat s defektem a klesli až na osmou pozici, kterou si do dílčího cíle stačili vylepšit na šestou.

 

Neslaně a nemastně začali Triner s Achsovou se starším subaru. Emil se tvářil nespokojeně s pneumatikami Matador, ale vzhledem ke své ekonomické situaci si jiné dovolit nemůže. Na první RZ zajel až jednadvacátý čas, první etapu ale dokončil desátý, zejména výrazným zrychlením za tmy.

 

Hodně pozornosti si vyžádala třída A 6, respektive celá skupina A, která zaznamenala letos u nás zatím zdaleka nejlepší obsazení. Podle očekávání se usadili od počátku v čele Peták s Benešovou v Renaultu Clio S1600 a vyhráli v kategorii všechny vložky a například na RZ 2 se nechali porazit jen Krestou a Pechem, stejně se jim dařilo i při druhém průjezdu Přídolí.

 

Velmi zdařile ale Příbramským sekundovali Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát v Suzuki Ignis S1600. Jak vidět, havárie se zničeným vozem a oběma zraněnými jezdci na Rallye Šumava v nich žádné psychické následky nezanechala. Od Petáka si stále udržovali odstup jen několika sekund, teprve na poslední vložce před cílem (druhý průjezd RZ Ján) dostali od Petáka celou minutu a klesli až na celkově dvanácté místo z pátého, což byl určitě zatím životní Tarabusův výkon. Přestal dobíjet alternátor a červené světlo donutilo pilota dvakrát na RZ zastavit, dojížděl bez funkčního serva, to je poháněno elektromotorem a nemělo dostatek energie.

 

Poněkud za očekáváním zůstali Minařík se Semelou, kteří pokračují ve svých v sezoně nevyrovnaných výkonech. Fiat Punto plzeňského týmu ROTO má na daleko lepší výsledek a když se sejde s optimální pohodou posádky, bývají z toho výborné časy – viz naposled na rallysprintu v Okříškách. Na krumlovských tratích se ale Valachům zatím moc nedaří, jsou dvacátí. Před nimi jedou Zedník s Pražákem ve Fordu Fiesta, který zřejmě konečně funguje a čtvrtí Mölder s Beckerovou v Suzuki Swift S1600. Estonec si od krumlovského startu už předem moc nesliboval, je to teprve jeho třetí asfaltová soutěž v životě.

Třetí místo mezi dvoukolkami tak patří Antonínu Tlusťákovi a Jiřímu Volfovi, na českých tratích netradičně se Suzuki Ignis S1600. Tu použili místo tradičního Citroënu Saxo Kit Car, protože nechtěli riskovat jeho případné poškození před startem v ME příští týden.

Velmi bohatě obsazenou třídu A 5 vede Dohnal s polem před Mr. Cimbu se škodováckým kitem a Petrem Bryndou, který poprvé vyjel s fabií. A šestky jsme už probrali podrobněji, o třídu výš je na tom nejlépe domácí Kundrát s dieselovu octavií před Fišerem se zatím stále jedoucím golfem, třetí je Kubata s Fordem Escort a čtveřici účastníků uzavírá Jiří Kulhan, samozřejmě s Fabií TDI.

 

V nejslabší třídě si vede nejlépe trojice Koupal, Korčák, Stejskal. První dva se škodovkami, Stejskal opět s Dacií Logan. V kdysi bohatě obsazované třídě N2, kde kralovaly zejména hondy, jede jen pět posádek. Od počátku vedou Trojanovi ze spolupořádajícího ČK motosport v polu, týmový kolega Hlach musel za tmy přepustit druhou příčku šumavskému hrdinovi Šlehoferovi. Nijak slavná účast není ani mezi dvoulitry, jedou jen čtyři v pořadí Křížek (Honda), Rada (Alfa Romeo), Vaňáč (Peugeot), Trusová (Honda).

 

Sobotní etapu čeká možná déšť, o to bude situace složitější, zejména pro dvoukolky. I tak budou ve větší nevýhodě než v první etapě, vložky druhého dne prokládají dlouhé roviny pro využití maximální rychlosti. Ta se liší až o 40 km/h ve prospěch velkých enek.

Italské soutěžní speciály 70. a 80. let pojedou dvakrát Malonty a dvakrát Č. Budějovice.

 

Drobné postřehy z nočního parkoviště:

-          Triner obchází ostatní stanoviště, rád by získal od někoho už nepotřebné micheliny, aby je mohl porovnat s matadory

-          Liška vypráví o tom, jek několikrát na přejezdu šlehaly z výfuku dlouhé plameny, na RZ nikoliv

-          Kulhanovi se rozpadlo servo, pojede superrally

-          Z. Vlček: Na prázdně zadní gumě to uklouzlo a poškodila se zadní náprava o klády; opraveno, zítra jedeme dál

-          Ve stáji ROTO Plzeň lehké rozladění z nedostatečného využití technického potenciálu prvního vozu

-          Kresta: zítra určitě neuberu, budu závodit dál; hodně jsme teď změnili na charakteristice pérování a tlumení, jedeme prakticky tlumiče z WRC

-          Peták: sport pro nás dneska skončil, zítra už se jen povezeme daleko za enky; nedej Bože, aby pršelo

-          Štajf: pořád dobrý, až na ten závěr s gumou

-          Gál: pomohly nám výpadky soupeřů a taky se už pomaleji rozjíždíme; teď už jsme spokojeni

-          Vajík (spolujezdec J. Orsáka): na poslední RZ jsme najednou ztratili výkon a pořád nevíme proč

-   Houšť (manažer JM Engineeringu, týmu Estonce Möldera): je z toho nějaký přepadlý, ale už se rozjíždí

Tisková zpráva 35. Rally Český Krumlov

Vytisknout

Diskuze: Rallye Český Krumlov po první etapě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Rallye Český Krumlov - Mokrý začátek druhé etapy - anotační foto

Rallye Český Krumlov - Mokrý začátek druhé etapy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud