Citroën
Tovární tým Citroënu přijel do Švédska se smíšenými pocity. Vedou sice průběžnou tabulku po vítězství Loeba v Monte Carlu, na druhou stranu se mezi těmito rally rozhodlo, bohužel pro Sorda, že jeho motor, se kterým měl problémy na Monte, bude muset být vyměněn. Což pro Sorda znamená penalizaci 5 minut hned na startu. Do Švédska dorazil premiérově i třetí jezdec Citroënu Urmo Aava, startující pod hlavičkou Citroën Sport Estonia, ale v podstatě se jedná o třetí tovární Citroën. Ten do svého startu vkládá velké naděje, protože místní tratě nejsou až tak odlišné od jeho domácích (estonských). Citroën by si ze Švédska chtěl dovézt co nejvíce bodů. Otázkou zůstává jak se to povede. Dani je takřka bez šance, Seb na sněhu nikdy na vítězství úplně neměl a velkým překvapením bude Urmo.
Subaru
Tovární tým Subaru byl velice mile překvapen po úspěchu na Monte, který čekal opravdu jen málokdo. Ukázalo se, že tým odvedl přes zimu dobrou práci. Na tento úspěch by chtěli u Subaru navázat i zde ve Švédsku. Svědčí o tom i prohlášení týmu i jezdců před soutěží. Mezi těmito podniky se také vyrojily spekulace, že testy nové Imprezy byly ukončeny s vynikajícím výsledkem v oblasti spolehlivosti a teď se tým může zaměřit už jen na rychlost vozu, která také není špatná. Petter prohlásil, že od samého startu pojede naplno. Pro tohoto Nora by to mola být solidní šance na dobrý výsledek, protože mezi tratěmi v Norsku a Švédsku není moc velký rozdíl a bude zde mít hodně fanoušků.
Ford
Tým Ford nemůže být s výsledkem z Monte zcela spokojen. Možnost k nápravě bude mít už od zítřka na tratích kolem Karlstadtu. I přes prohlášení šéfa týmu Wilsona, že si nemohli přát více, není situace Fordu optimální. Zde, na tratích pokrytým sněhem (není ho zde mnoho), se od tovární sestavy očekává více bodů do tovární pokladnice. Výsledky shakedownu sice nejsou nejlepší, ale nesmíme zapomínat, že Mikko Hirvonen vloni dokázal na sněhu vyhrát. Jeho týmový kolega Latvala si určitě bude potřebovat napravit reputaci, když na Monte byl prakticky už po čtvrtku bez šancí. Šance obou Finů zvyšuje i fakt, že není mnoho sněhu, a tak by se tratě snadno mohly proměnit v šotolinové. I zde bude třetím jezdcem Khalid al Qassimi.
Stobart Ford
Šance týmu se dá těžko posuzovat. Henning Solberg bude mít se svým bratrem hodně početnou podporu diváku a vloni na sněhových podnicích podával skvělé výkony. Henning může být černým koněm soutěže. Znalost zdejších tratí má výtečnou. Galli má sníh rozhodně radši než asfalt. Výsledky ze shakedownu nejsou špatné. Oba jezdci zajeli totožný čas a nacházeli se hned za vedoucím triem Atkinson/Loeb/Solberg P. Rozhodně má toto jezdecké složení na této soutěži velký potenciál. Třetím jezdcem je Mathew Wilson. Ten vloni zdejší soutěž nedokončil a tak má co napravovat.
Suzuki
U Suzuki po Monte vládla spokojenost s bodovým ziskem za sedmou příčku v cíly v podání Anderssona. Tým byl s takovým výsledkem spokojen. Smůlu měl Gardemeister, který se na Monte potýkal s vozem hned od startu, ale podle jeho slov by rád zde ve Švédsku zaútočil na bodový příděl. Tým má sestavu severských jezdců, takže by teoreticky zde mohl dosáhnout jednoho z nejlepších výsledků v sezóně. To se ale musíme nechat překvapit. Fakt je, že tým poměrně dost na sněhu testoval, takže y měl být výborně připravený. Pro Anderssona se jedná o domácí závod, a tak se bude chtít předvést v co nejlepším světle.