Červenobílý vůz v nových barvách hlavního partnera teamu – autobazaru Autoline CZ – se už od prvních "erzet" rozhodně neztratil a na obávané noční Bystřičce se dokonce podařilo zajet nejdříve šestý a poté i čtvrtý nejrychlejší čas.
V pátek večer se tak těsně před koncem etapy posádka pohybovala na celkovém devátém místě. Ovšem pak se v průběhu poslední páté rychlostní zkoušky porouchal zadní diferenciál a Honza s Mirkem klesli ve výsledcích o jednu minutu.
"Zatím moc spokojený nejsem, protože i když nám to docela jede, před cílem dnešní poslední erzety se rozsypal zadní diferenciál. Naštěstí jsme mohli pomalu dorazit do servisu a zvládneme to opravit plus doladit dalších pár drobností - trochu nás pozlobil ještě startér a tlumič. Hodně mě to ale mrzí, protože minutová ztráta navíc těsně před koncem etapy zatím znamená propad z 9. na 16. místo," komentuje v servisu páteční část Jan Jelínek. "Zítra se teprve bude lámat chleba, takže musíme zkoncentrovat síly a věřit, že technika už bude v pořádku."
Začátek druhého dne Valašské rally byl ve znamení změny počasí a některé týmy na to doplatily špatným výběrem pneumatik. Jelínek s Kotěnou obuli intermedia a také díky tomu zajeli po zrušení RZ6 na náročné zkoušce Lešná pátý nejlepší čas. Pak následovalo osmé místo na Odrách a tím také návrat do elitní první desítky v celkovém pořadí. Jenže to ještě posádka netušila, že na polokruhové speciálce Juřinka u Valašského Meziříčí přijde nešťastná chyba, která ovlivní celý zbytek závodu.
"To se nedá moc dobře komentovat. Jelo se pěkně, byli jsme poměrně rychlí a vrátili se do první desítky, ale pak jsme omylem odjeli o jedno kolo méně na Juřince a dostali za to čtyři minuty penalizaci. V tom nasazení jsem to moc nestíhal vnímat, ale když jsme dojeli do cíle a před námi najednou bylo Tarabusovo Punto, věděl jsem, že je zle. Klesli jsme na 18. pozici a nezbývalo než to nějak překousnout a pokračovat dál," smutně konstatuje pilot ze Zlína. "Sice jsme ještě zajeli jeden sedmý čas a polepšili si na 15. místo, ale defekt na předposlední vložce už jen potvrdil další sestup. Bylo to pravé přední kolo. V jedné zatáčce asi ve stoosmdesáti jsem zatočil a auto nereagovalo. Letěli jsme přímo na stromy a jen těsně se mi podařilo vyhnout."
Po defektu se Honzova "devítka" propadla až na konečnou 22. pozici, která je po tak dobře rozjetém závodě zklamáním. "Je to velká škoda, po penalizaci na Juřince jsem měl skoro chuť to zabalit. Na druhou stranu to byl náš první závod v sezoně a nebýt problémů, mohlo z toho být umístění někde kolem 8. místa, což by byl při účasti v podstatě celé české špičky výborný rozjezd. Teď se musíme plně soustředit na Šumavu, která bude také velmi náročná," uzavírá účast na Valašské rally Jan Jelínek.
Ondřej Carda | MEDIA SERVICE