Valašská rally měla být pro dvojici, sedlající sedmou evoluci produkčního Mitsubishi Lancer, původně jen testovacím závodem před začátkem sprintové sezóny. Záměr důkladně vyzkoušet soutěžní techniku a najet potřebné kilometry však členům Eurostroj Rallye Teamu znemožnila havárie na sedmém testu, která je nejen vyřadila z dalších bojů při Valašské rally, ale zároveň jim značně zkomplikovala jejich další plánovaný program.
Nad startem ve Vyškově tedy dlouho visel otazník, jak se však podle posledních zpráv zdá, tak Lumír s Pavlem na trati Böttcher rally přeci jen chybět nebudou. „Pro start ve Vyškově děláme skutečně maximum. Poslední dny byly opravdu hektické a tým mechaniků během nich pracoval na sto procent. Pokud se nám na Böttcher rally podaří odstartovat, bude náš hlavní dík patřit právě jim,“ tvrdí těsně před plánovaným odjezdem na Hanou Lumír Firla. Ten na Böttcher rally dosud startoval dvakrát, z toho jednou velmi úspěšně.
„Na vyškovskou rally v mé paměti převažují pozitivní vzpomínky. Vloni nás sice s Jardou Jugasem vyřadila porucha převodovky už na druhé zkoušce, předloni jsme ale s Pavlem Švajdou náš start ozdobili pěkným třetím místem ve skupině produkčních aut. Vzhledem k tomu, že jsme tehdy s naší starší Evo šestkou stáli proti řadě modernějších evolucí, jednalo se o velice cenný výsledek,“ vzpomíná Lumír.
Lumíra Firlu s Pavlem Švajdou čeká ve Vyškově náročná trať, tvořená osmi rychlostními zkouškami na třech úsecích, z nichž se dva testy pojedou třikrát a nejdelší Podivická RZ dvakrát. Své síly změří s kompletní špičkou sprintového mistrovství, zpestřenou o několik hostů z „velkého“ šampionátu. V nabité konkurenci patří reprezentantům Eurostroj Rallye Teamu v AČR startovní číslo 15.
TZ/ Jiří Dokulil, ftr-media
Foto: Roman Kašpárek