Honza s Martinou neseděli v soutěžním voze od loňského prosince, kdy se představili na Pražském Rallysprintu. V pauze mezi sezónami se odehrálo několik změn. Tou hlavní je návrat k týmu R.A.M. Racing Activities Mládek, který jim poskytl špičkový vůz Mitsubishi Lancer EVO IX od renomovaného italského týmu.
„Nové auto je obrazem velmi kvalitního přístupu a zpracování. Rychle mi padlo do ruky a jelo se mi s ním opravdu velmi dobře. Moc si cením čtvrtého nejrychlejšího času na čtvrté erzetě, totožného s pozdějším vítězem Pepíkem Petákem. Bohužel na šesté rychlostní zkoušce jsem při krácení jedné zatáčky nabral do disku bláto a následná vibrace volantu v rychlé pasáži závěrečné části vložky mě nenechala chladným. Myslel jsem, že máme defekt. Následná chyba a polohodiny se zhasnutým motorem v pravém odbočení nás stály drahocenné vteřinky. Vzpomínám si, že ani loni nám na Podivické vložce štěstí nepřálo a dojížděli jsme jí na dvojitém defektu,“
rozpomíná se Honza na drobné chybičky v úvodních dvou sekcích a poté přidává tu nejzásadnější.
„Zkáza byla dokonána moji špatnou sázkou na řezané slicky pro závěrečnou rundu. Hustý déšť jsme odnesli totálně špatným časem, ale ještě hůře muselo být v tu chvíli promoklým divákům. Auto již po startu výrazně ztrácelo trakci. Hned po projetí rychlého esíčka, kde se za sucha ještě dlouho zrychlovalo, jsem slevil z plynu a následný aquaplaning mi přidělal dost starostí. Tímto stylem jsme proplavali celou erzetou a vyzkoušeli si, jak drahocenné jsou zkušenosti s volbou pneumatik. Každopádně bych ale chtěl pochválit tým R.A.M. Racing Activities Mládek za bezva auto a poděkovat za obrovskou podporu našim sponzorům a kamarádům.“
A jak viděla letošní premiérový start Martina ? „Do soutěže jsme vstupovali s velkým nasazením a odhodláním. S časy v úvodní sekci jsme byli celkem spokojeni a chystali jsme se zrychlovat. Nejvíce nám vyhovovala rychlostní zkouška Vážanská se skákacím horizontem. Ten jsme při prvním průjezdu projeli naplno a dopad byl poněkud vrtkavý. Druhého průjezdu jsem se docela bála, ale Honza si stál za tím, že musí skok opět držet. Proto se mi ulevilo, když krátce před ním lehce sundal nohu z plynu a dopadli jsme plynule na všechny čtyři. Třetím průjezdem jsme se spíše proklouzali. Volba pneumatik se bohužel neukázala šťastnou. Až do této chvíle jsem nikdy neseděla v tak neovladatelném autě. Je to ale určitě ponaučení a v budoucnu budeme taktizovat rozumněji. Vedle špatné volby pneumatik jsme se potýkali také s nepřesným průjezdem jedné z prudkých zatáček. V takto krátkém závodě je znát sebemenší zaváhání a časové ztráty se těžko dohání. Přesto bych Vyškov zhodnotila jako vydařenou soutěž. Auto fungovalo skvěle a žádnou újmu jsme mu nezpůsobili. Spatření cíle je pro nás svým způsobem vítězstvím, protože jsme se potřebovali rozjet po dlouhé pauze. Tímto bych chtěla poděkovat za skvělé zázemí a přístup celému týmu a dále našim sponzorům, společnostem Thermica, Autocentrum Dojáček a Auta 24.“
Dalším startem nadějné západočeské posádky bude ve dnech 16.-17. května 2008 Thermica Rally Lužické Hory, kde se jim loni výrazně dařilo i se starší sedmou evolucí Lanceru. Jan Sýkora, který je na severu Čech jako doma, by se v Lužických horách chtěl blýsknout kvalitním výkonem. Vždyť právě tady působí jeho tradiční sponzoři, společnosti Thermica a Auta 24.
TZ/Vlastimil Resl
Ilustrační foto : Ivo Nesrovnal (2) a Tomáš Urban (1)