První zahřívací rychlostní zkouška měřila 11,32 kilometru a jejím nejrychlejším jezdce se stal Fredy Loix. Jan Kopecký který startuje se stejným vozem jako Loix, tedy Peugeotem 207 S2000 vybojoval v RZ1 jedna slibné čtvrté místo, když mezi něj a Loixe se vměstnali ještě Rossett a Vouillozi se stejnými vozy.
Časy v následujícím testu byly opravdu velmi vyrovnané. Rozdíl mezi na RZ2 opět nejrychlejším Loixem a desátým Solou činil jen 9,9 vteřiny. Díky další vyhrané zkoušce si své vedoucí postavení vylepšil Loix. Naopak propad zaznamenal Kopecký, když zkoušku dojel až jako sedmý a celkově se propadl na šestou příčku. Mírným překvapením na této zkoušce byl druhý čas domácího Casiera, který jede s Polem S2000. Jeho druhý čas znamenal i posun na druhé průběžné místo celkově.
Do těchto chvil se stačila odjet ještě rychlostní zkouška s pořadovým číslem tři. I na té zvítězil zatím suverénní Loix, když o celých šest sekund porazil druhého Rosettiho a dalších 1,7 vteřiny nadělil Vouillozovi. Kopecký v RZ3 obsadil bramborovou, tedy čtvrtou pozici.
Celkově tedy po třech odjetých testech vede Loix o 12,6 vteřiny před Rossetim. Třetí příčku se ztrátou 17,3 vteřiny okupuje Vouilloz, následován Casierem a Kopeckým. Jan ztrácí po RZ3 na lídra 22,6 vteřiny. Soutěž je zatím rozjetá zajímavě, protože ani za první pětkou nejsou přílišné rozestupy. Šestý Basso ztrácí na Kopeckého 1,3 vteřiny, následován Snijersem (+6.4) a Solou (+1.8).
O tom že seriálu IRC vévodí vozy S2000 svědčí i následující fakt – prvních deset jezdců na Ypres rally pilotuje právě vozy této třídy a v první patnáctce je těchto vozů hned třináct. Nadvládu narušují jen dva jezdci s Mitsubishi Lancer EVO IX na jedenáctém a patnáctém místě.
Dnes ještě čeká na jezdce stejná trojice zkoušek jakou už absolvovali odpoledne. Tentokrát jim průjezdy skomplikuje nastupující tma. O výsledcích po první etapě vás budeme informovat.
Komerční sdělení