Sláva Ducháček si polepšil na celkově šesté místo v tabulce MČR v rallysprintech. Radek Majer s Michalem Pohořelým pojali start podle plánu jako test před Barum rally a neplánovaně otestovali i robustnost konstrukce jejich lanceru.
Pěkný začátek a smolný závěr v podobě dvoujnásobného defektu.
Dvojici posádek s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX přihlásil Seznam.cz Rally Team, společně se svými partnery APM Automotive a Enterprise Media k Rallysprintu Kopná. Na horké valašské půdě je čekala obrovská konkurence v čele s Romanem Krestou, Grzegorzem Grzybem a celou sprinterskou špičkou, doplněnou o místní střelce. Radka Majera navigoval jako vždy Michal Pohořelý, ale Sláva Ducháček zvolil jako spolujezdce Vladimíra Tichého. Proč se rozhodl ke změně na horkém sedadle?: „Požádal jsem Vláďu Tichého o spolupráci při sprintu Kopná. Cílem bylo získat další zkušenosti při psaní rozpisu a nové impulzy, které by mi měly pomoci při dalším zrychlování. Kopná, která je vyhlášená svou náročnou tratí, k tomu byla ideální příležitostí,“ vysvětlil před startem Ducháček.
Úvod se vydařil a Sláva s Vladimírem zajeli devátý čas. Dařilo se jim i na obou variantách Kopné a pochvalovali si i Vizovickou erzetu. Před závěrem soutěže pak byli ve hře o umístění v absolutní desítce, o kterou bojovali s Tiborem Cserhalmim, Milanem Pantálkem, Josefem Semerádem a Lumírem Firlou. „Šli jsme do poslední vložky s cílem posunout se ještě více dopředu a až do vracečky v Trnavě bylo všechno v pořádku. Potom jsme, ani nevím kde, dostali dvojitý defekt a do cíle jsme dojeli se ztrátou. Na Semeráda, který měl také problémy, nám nakonec chyběly necelé čtyři vteřinky. Auto fungovalo bez problémů a mechanikům za to patří můj i Vláďův dík. Chci poděkovat i Vláďovi Tichému za pomoc a věřím, že jeho přínos bude na dalších výsledcích vidět. Těší mě i posun v tabulce na šesté místo, o které se dělíme s Romanem Krestou a to přeci není vůbec špatné,“ uzavřel Sláva s úsměvem ohlédnutí za Rallysprintem Kopná.
To auto je snad nezničitelné
Pro Radka Majera, který pochází z okolí Valašského Meziříčí, šlo o start na téměř domácí půdě a hlavně o test před startem na srpnové Barum Rally. První série rychlostních zkoušek proběhla bez problémů, ale na druhé Májové Radkovi i Michalu Pohořelému zatrnulo. „Na prvním kilometru, kousek za těžkou pravou zatáčkou, sklouzlo auto do škarpy, kde jsme přejeli betonovou propusť. Jenom žasnu nad tím, kolik lancer vydrží, protože při podobné kolizi s felicií bychom byli na sto procent bez kola. Za pomoci ochotných diváků, kterým na dálku ještě jednou děkuji, jsme se asi po dvou minutách dostali ven a pokračovali. Motor však nepodával ve špičce správný výkon, proto jsme jeli v závěru soutěže spíše opatrněji. Ke klidu nepřispěl ani zasekávající se plynový pedál. Přesto jsme si jízdu s Michalem užívali.“
Spokojenost v týmu panovala v cíli i proto, že na úterý bylo připraveno testování v Milovicích a bylo dobře, že mechanikům nepřibyla, mimo obvyklých repasních úkonů, žádná neplánovaná práce.
Závěrečné slovo patří opět šéfovi týmu, Radku Majerovi. „Jsem rád, že obě auta byla v cíli. Na Slávovi jsou vidět najeté kilometry. Mně osobně trošku vadilo dlouhé čekání na startu a na klidu nepřidala ani sanitka projíždějící kolem nás do vložky. Celkově šlo ale o velmi dobrou soutěž.“
Dalším startem posádek Seznam.cz Rally Teamu bude rallysprint v Pelhřimově na začátku srpna, kde se představí ve stejné sestavě jako na Kopné, jen ke Slávovi Ducháčkovi se vrátí Petr Dufek.
TZ/Seznam.cz Rally Team