Začněme tou první, i když ona vlastně tak špatná není. Na Barum Rally obsadila posádka Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart s Fiatem Punto S1600 celkově třiadvacáté místo, páté ve skupině A a čtvrté ve třídě A6. Celkově v Mediasport mezinárodním mistrovství ČR to znamená, že posádka klasifikaci skupiny A i třídy A6 vede a o mistrech ČR i vítězích třídy rozhodne až poslední soutěž v Příbrami.
Zlínská soutěž nedopadla až úplně podle představ, jezdec i tým očekávali o něco lepší výsledek. Na vině je především psychický blok po havárii v Pelhřimově a také ne zcela optimální nastavení auta v první etapě.
„Prostě se do toho nějak nemůžu dostat, vím, že to není úplně ono,“ hodnotil vlastní výkon v úvodu velké soutěže samotný jezdec. Po havárii v Pelhřimově, kterou zavinila příliš malá světlá výška vozu, která vůz na nerovnosti zvedla tak, že byl neřiditelný, se tým rozhodl ve Zlíně podvozek poněkud zvýšit. To ale nebyl šťastný krok, jízdní vlastnosti auta se výrazně zhoršily a v sobotním večerním servisu vrátili technici podvozek do původního stavu.
Už závěrečné časy prvního dne však zablýskaly na lepší časy, Šlehofer se vrátil tam, kam výkonově patří a v neděli to bylo už standardní. Posádka zajížděla rovnocenné časy se soupeři a postupovala v klasifikaci vzhůru. Ztráta z úvodu však už byla taková, že výš to nešlo.
Druhá zpráva se týká vývoje kauzy Třebíč. Vedení týmu a šéfmechanik byli pozváni na jednání disciplinární komise, které řídil předseda Lubomír Svoboda. Po čtyřhodinovém jednání výsledek nakonec nepadl. Disciplinární komise k závěru nedospěla a vedení týmu odjelo s tím, že dostane písemné vyjádření.
Třetí zpráva už míří do budoucna, na rallysprint v Pačejově. Tým tu nasadí Šlehofera s Mourkovou ve stejném autě, které jelo na Barum Rally. Pačejov leží v západočeském domácím regionu, proto bylo rozhodnuto o startu, ačkoliv před sezonou se o sprintech neuvažovalo.
Kromě samotných seznamovacích jízd čeká posádku ještě konzultace se stálým poradcem Jindřichem Štolfou o detailech rozpisu. Zlínský rozpis se ukázal jako ne zcela ideální, jezdec si ho napsal – zřejmě zase pod vlivem nedávné havárie – pomalejší než odpovídalo skutečnosti. Součástí příprav na Pačejov bude proto také ladění not.
tisková zpráva: ROTO Plzeň