President FIA Max Mosley k tomu dodává: „Podobný systém jsme začali vyvíjet ve Formuli 1. Jde o využití kinetické energie při brždění. Jde o jakousi její recyklaci a zpětné použití. Tento systém se vyvíjí, ale existuje několik řešení, která jsou rozpracovaná,“
O co vlastně jde u Citroenu? Odpověď je jednoduchá. Tato C4 WRC má dva motory. Benzinový a elektrický. Volná energie získaná při bržďění se uloží přes iontový měnič do lithiových baterií, kterých je 990, 22Ah a 400 Voltů. Jsou umístěny v těžišti vozidla.
125 kilowatový elektromotor, je poháněn elektřinou z baterií. Je na předním diferenciálu. Má krouticí moment 300Nm. Baterie Tento elektromotor může při konstantní rychlosti sloužit na přejezdech mezi rychlostními zkouškami a spalovat tak účinně přeměněnou energii, která vznikla při brzdění v rychlostní zkoušce. Také může fungovat jako booster při rychlostní zkoušce. Jezdec může volit několik dalších různých režimů jak motoru benzinového tak motoru elektrického.
Citroen se dal jako první na tento dlouhý běh s alternativními technologiemi pohonu. Dokázal, že kombinace elektromotoru a benzínového motoru může fungovat i v závodním voze. „ Podle pravidel FIA toto vozidlo na tratě rychlostních zkoušek nemůže, jelikož pravidla FIA pro WRC tuto kombinaci nepovolují. Ale není vyloučeno, že postupné zvyšování tlaku na zlepšování životního prostředí donutí FIA ke změně,“ říká Olivier Quesnel, sprotovní ředitel Citroen Sport