Rychlík Jeseníky Košice Vsetín odstartoval

Tomáš Urban, 7. října 2008, 13:00 Google+

Další úspěšný start zaznamenala posádka Orsák rally sport teamu. Naposledy proháněli kluci své Mitsubishi po okolí Šternberku při Rally Jeseníky. V cíli se nakonec mohli radovat z 2.místa a čtyř pohárů za jednotlivá umístění.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Orsák, Jaroslav - Vajík, Karel

Orsák, Jaroslav - Vajík, Karel | foto: Balcar, Robert

Sdílejte článek

Do Jeseníků odjížděli Jarek s Karlem s jasným cílem. Předposlední sprint sezony měl ideálně posloužit, jako rozjezd před Rally Košice. Na východu Slovenska půjde opravdu o hodně, ale k tomu se ještě dostaneme.

Rally Jeseníky ukázala všem posádkám nevlídnou tvář nepříznivého počasí. Deštivé přeháňky a v jednu chvíli i krupobití, udělalo z trati pěknou klouzačku. Pořadatelé připravili trať obsahující devět erzet na třech úsecích. Jarek dostal přidělenou dvojku, jako kdyby šternberští dopředu věděli, jak dopadne v cíli. „Pojedeme tady v klidu. Zaměříme se na správné nájezdy a odjezdy ze zatáček. Nebudeme nijak blbnout. Nemáme k tomu důvod, neboť v malém mistráku nám o nic nejde,“ prozradil před soutěží Jarek.



První kolo rychlostních zkoušek zajel klobůcký jezdec v poklidu. Tři druhé místa jej zařadili na stříbrnou příčku průběžného pořadí soutěže. Na lídra soutěže Romana Odložilíka ztrácel Jarin necelých deset vteřin. Před třetím v pořadí mladým „Semišem“ nebo-li Martinem Semerádem si již vyjel náskok 26 vteřin. Na 4.RZ zajeli Jarek s Karlem opět druhý čas. Následovala pátá erzeta a s ní drobná jezdecká chyba. „Na páté rychlostní zkoušce jsme zkusili zatáhnout a jít po Romanovi. Ale nevyšlo to. Po strašně rychlém příletu následoval vracák, kde byl nový asfalt a tudíž to v tomto místě hodně klouzalo. Já jsem šel pozdě na brzdy a předek vozu nás vytáhl ven ze silnice. Nejhorší bylo, že jsme tady nabrali na kola hodně bahna. To nám způsobilo, že při vyšší rychlosti se auto začalo třepat. Proto jsme zbytek zkoušky dojeli ve volnějším tempu,“ poodhalil roušku tajemství nad sedmým časem a patnácti vteřinovou ztrátou Jaroslav Orsák.

Na poslední zkoušku druhého kola se již Jarek zklidnil a znovu zajel druhý čas. Po šesti odjetých zkouškách ztrácela naše posádka na Odložilíka 29,2 vteřiny, na Semeráda měla naopak najeto 38,9 vteřiny. Závěrečné kolo erzet proběhlo zdánlivě v poklidu. Jarek s Karlem zajeli tři zkoušky druhými nejrychlejšími časy a pohlídali si celkové druhé místo. Problém ovšem nastal při přejezdu ze závěrečné zkoušky do servisu. „Auto se začalo najednou nějak divně vlnit. Vyvrcholilo to tím, že samo od sebe zničehonic zatočilo. Na vině byly vytržené šrouby z karoserie u ramene pravého zadního kola,“ prozradil problémy ze závěru rally Karel Vajík. I přes tyto problémy si posádka dojela na cílovou rampu pro sadu pohárů – 2.místo v absolutním pořadí, 2.místo ve skupině N, 2.místo ve třídě N4 a 1.místo v kategorii juniorů. Paradoxní bylo, že Jarin s Karlem dostali o jednu sadu pohárů více než vítězní Odložilíci. „Nebylo to pro nás moc velké závodění, neboť rozdíly byly mezi námi dost velké. Byla to tak trošku nuda. Nakonec jsme si závod zpestřily problémy, které nás potkaly během rally. Na první zkoušce poslední rundy erzet nám tekl olej z převodovky. 5.RZ jsme si pokazili sami a po poslední erzetě se auto podivně vlnilo. Jinak jsme jeli v klidu, čistě, rozumně a bez blbnutí. Na Romana jsme tentokráte prostě neměli,“ zhodnotil rally Karel Vajík.



Nyní čeká na Jarka s Karlem další rally, tentokráte v Košicích. Tady je připraveno 12 RZ rozdělených do dvou etap. Startuje se v pátek 10.10.2008 a cíl je o den později, v sobotu v 16.30 hodin. V průběžné klasifikaci slovenského mistrovství, patří naší posádce 4.místo za 86 bodů. Pří závěrečném startu půjde opravdu o hodně. Posuďte sami. První dvě místa okupují Béreš s Drotárem, kteří mají shodně 111 bodů. Třetí je zatím Gavlák s 88 body a za Jarkem na pátém místě Grzyb s 85 body. O slovenském mistru se tedy rozhodne mezi Berešem a Drotárem. Teoretická naděje ale platí i pro další tři jezdce. Na Lanceru z klobůcké dílny se bude vyjímat startovní číslo 3.



Čtrnáct dní po závěrečném podniku slovenského mistrovství startuje WURTH Partr rally Vsetín. Nejenom fanoušci klobůckého jezdce si jistě pamatují loňský strhující závěr sprintu na Vsetíně. Dvě zkoušky před koncem rally byla první šestice jezdců v 8.5 vteřinách. Posledním v této skupince byl Jarin. Závěrečné dvě erzety ale zajel mistrovsky. „Na závěrečné kolo erzet jsem vsadil na prořezané slicky a zkoušky jsem jel jako o život. Pamatuji si, jak jsem při sjezdu do Vesníku jel doslova přes mrtvoly. Cestou jsem kácel kolíky vytyčující trať. Bylo to něco nádherného,“ připomíná historicky první vítězství v absolutní klasifikaci Jarek.

Letošní ročník vsetínského sprintu startuje v pátek 25.10.2008 v 8 hodin. Trať obsahuje 8 RZ. „Soutěž je prakticky má domácí, neboť je ze všech nejblíže. Proto zde očekávám plno přátel a kamarádů, kteří mne budou hnát dopředu. Nechci je zklamat. Pojedeme co to dá. Obhajoba loňského vítězství je jistě lákavá. Rozhodovat se bude na trati. Moc se na tuto soutěž těšíme,“ uvedl Jarin.

Tisková zpráva
Orsák rally sport teamu
Vebr Miroslav
Foto: Balcar Robert
Vytisknout

Diskuze: Rychlík Jeseníky Košice Vsetín odstartoval

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Grzyb, Grzegorz - Mazur, Przemyslav

FIAT RUFA Rally Team pred Rally Košice

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud