Dle jezdců Toyoty má Peugeot na Dakaru neférovou výhodu

-haj, 12. ledna 2018, 18:03 Google+

Jezdci Toyoty, Nasser Al-Attiyah a Giniel de Villiers, cítí velkou křivdu v pravidlech, která jim neumožňují přímo z kabiny měnit tlak v pneumatikách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Giniel de Villiers na trati letošního Dakaru

Giniel de Villiers na trati letošního Dakaru | foto: Red Bull

Sdílejte článek

Nejvíce se s tím Toyoty trápily v průběhu 4 etapy, kde je potkalo hodně defektů. Tato etapa byla pro Toyoty docela nešťastnou, když Nasser Al-Attiyah do ní startoval ze třetího místa poté, co předchozí třetí etapu vyhrál. V průběhu této etapy ale na jejího vítěze (Sébastiena Loeba) ztratil skoro hodinu a propadl se na páté místo. Giniel de Villiers do etapy odstartoval z pátého místa a propadl se až na osmé. 

V čem byl problém? Podle obou jezdců šlo hlavně o to vybalancování tlaku v pneumatikách před měkkými dunami, které vyžadují měkké gumy, a na druhé straně kamenitými cestami, na kterých mohou být podhuštěné gumy jednoduše poškozeny. Problém je pak v tom, že pravidla zakazují systémy ovládání dohušťování pneumatik přímo z kabiny u speciálů s pohonem všech 4 kol a naopak buggy od Peugeotu mohou dle pravidel podobné systémy klidně používat. 

img-responsive

Jezdci Toyoty se celkem poprávu cítí být znevýhodňováni | foto: Red Bull

"Ze začátku to bylo velmi, velmi obtížné, protože, jak víte, musíme jet s o něco menším tlakem v pneumatikách a pak přijedete na silniční část trati s podhuštěnými pneumatikami a dostanete velmi jednoduše defekt," říká Nasser Al-Attiyah"Měli jsme dva defekty a to jsme se snažili tlak v pneumatikách držet velmi vysoký, ale to v písčitých dunách moc nefungovalo. Bylo to velmi, velmi těžké. Dvakrát jsme uvízli a ztratili jsme tak hodně času. Pro buggy je [palubní systém dohušťování] tou největší výhodou. Když se na to dnes podíváte, tak na čele jsou čtyři buggy. My nemůžeme jet s nízkým tlakem, protože pak dostanete jednoduše defekt. Auto je opravdu velmi dobré, ale pravidla nejsou fér," zakončil Katařan. 

Giniel de Villiers, který ten den ztratil 73 minut, když několikrát zapadl, se také přidává k názoru, že pravidla představují pro čtyřkolky velkou nevýhodu. "Měli jsme dva defekty, protože jsme měli samozřejmě trochu podhuštěno, protože nemůžeme gumy dofukovat a upouštět z kabiny, jak to může dělat Peugeot. Takže jsme museli jet s nízkým, abychom se dostali přes duny, jinak to nebylo možné. Auto bylo fajn, ale je škoda, že nemůžeme mít palubní systém kontroly tlaku v gumách, protože na začátku bylo hodně kamenů. Musím pak jet s vyšším tlakem. Ale protože víme, že písek je měkký a je tam množství dun, tak jedeme s nízkým tlakem a děláme defekty. Tam začíná celý problém."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Dle jezdců Toyoty má Peugeot na Dakaru neférovou výhodu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mikuláš Rally (CZ)

Mikuláš Rally is Life: FOTO

Rally Hustopeče (CZE)

Stříbrná sezóna Michala Horáka v rallysprintech

Sébastien Loeb míří zpět do WRC

Sébastien Loeb se vrací do WRC! S Hyundai odjede 6 soutěží.

Mikuláš Rally (CZ)

Na Mikuláši nejrychlejší junior Gargulák s novým vozem + ONBOARD

Mikuláš Rally (CZ)

Mikuláš Rally v galerii Jan Merty

Rally Pačejov (CZE)

Randy historic racing klub mise splněna

reklama
reklama

Doporučujeme

Diváci budou mít lepší šance sledovat svoje favority live

WRC jde blíže k divákům - nabídne více live přenosů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mikuláš v galerii Kuby Machálka

  2. Mikulášská ve fotografii Jana Duška

  3. Mikuláš Rally is Life: FOTO

  4. Sébastien Loeb se vrací do WRC! S Hyundai odjede 6 soutěží.

  5. Randy historic racing klub mise splněna

  6. František Kubů: Letošní sezona byla jako na houpačce

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud