Otázka: Zdá se, že ve Švédsku má Andreas Mikkelsen největší šanci na to, aby vyhrál svoji první rally ve WRC. Vy jste jeho závodním inženýrem, řekněte nám, jak se na splnění tohoto cíle připravoval?
Richard Browne: Jsem si jistý tím, že spousta lidí má za to, že to pro Andrease a Olu může být velkolepá rally. Neměli bychom ale zapomínat na to, že třetí místo z Monte Carla znamená, že pojedeme jako třetí na trati. Vzhledem k tomu, kolik sněhu minulý týden nasněžilo, tak by měli mít výhodu spíše později startující jezdci.
Příprava na soutěž probíhala jako obvykle. Ihned po Rally Monte Carlo jsme prodiskutovali základní varianty nastavení a také jsme pečlivě analyzovali Rally Sweden 2014. Také jsme sledovali onboardové záběry.
O: Co dělá Andrease, z pohledu inženýra, ve Švédsku tak silným?
RB: Protože je z Norska, je pro něj jízda na sněhu a letu něčím obvyklým. Můžete jej jednoduše posadit do WRC v konfiguraci pro sníh a bude okamžitě rychlý. Zvládá ale všechny povrchy, vloni stál pětkrát na podium. Přitom se měřil se Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a jinými.
I ve Švédsku bude mít Andreas k dispozici 'jen' loňské Polo R WRC
Získal tři druhá místa - jedno na sněhu, jedno na šotolině a jedno na asfaltu. Takže je rychlý na všech druzích povrchů.
O: Očekávání před Švédskem jsou obrovská. Co můžete jako inženýr s jezdcem udělat, abyste tato očekávání zvládli?
RB: Od poloviny loňské sezony jezdil Andreas pravidelně na čele, takže si na tlak a vysoká očekávání již dobře zvykl. U Volkswagenu v předešlých dvou letech získal sebevědomí. Během rally myslíme etapu po etapě.
Pracujeme společně na volbě pneumatik a na úpravách v nastavení. Pořád se díváme dopředu. Jsou zde jenom malé rozdíly, analýzu provádíme již během spojovacích etap přes telefon. Avšak když přijedeme do Švédska, tak se o Andrease media zajímají více než kdekoliv jinde.