Otázka: Jaká jsou vaše očekávání pro Dakar 2016?
Carlos Sainz: Závod chci vyhrát. Když člověk už jednou vyhrál, tak si může dávat jen takový cíl - zvládnout to znova. Když jsem přišel k Peugeotu, tak to byla velkolepá výzva, být úspěšný s buggy s pohonem dvou kol. V prvním roce jsme ale nebyli konkurenceschopní. Celý tým teď tvrdě pracoval, aby nové auto bylo o hodně lepší a já budu do posledního momentu bojovat za to, abychom dosáhli našeho cíle a závod vyhráli.
O: Jak dobrý je nový Peugeot 2008 DKR 16?
CS: Nejdůležitější je, že jsme byli na soutěži v Maroku konkurenceschopní a mohli jsme bojovat o vítězství. Ale krajina v Maroku nám seděla a my víme, že v Argentině a v Bolívii to nebude ten případ - především v průběhu prvního týdne. Nové auto je o hodně rychlejší a dává mi lepší jezdecký pocit, zvláště v zatáčkách. Spoustu věcí jsme dále vyvinuli a když člověk ví, že může držet krok s Mini a Toyotami, tak k rally hned lépe přistupuje. Jednou z nejdůležitějších věcí ve vytrvalostních závodech ale zůstává spolehlivost. Člověk musí přečkat bez problémů 14 dnů a to není lehký úkol. Ale já jsem přesvědčen, že náš tým pracoval o hodně lépe než v roce 2014 a jsme připraveni velmi dobře.
O: Sébastien Loeb startuje na Dakaru poprvé. Jak vidíte jeho šance?
CS: Jsem si jistý, že Sébastien je jedním z favoritů. Je to sice jeho první rok, ale je schopen si rychle zvyknout na každý druh závodů a to ho staví do role favorita. Vzpomínám si na svůj první rok, tehdy ještě v Africe. Tam jsem tehdy vyhrál čtyři nebo pět etap a z mého pohledu jsem mohl bez problémů bojovat o vítězství. Sébastien bere věci velmi vážně. Hodně trénoval v Maroku a tamější rally mu zprostředkovala obrázek, o čem maratonský sport je. Peugeot bez pochyby díky jeho angažmá enormně posílil a jak už jsem řekl, pro mě je jedním z top favoritů.
O: Jaké věci jsou při vstupu do maratonského sportu rozhodující?
CS: Nejtěžší je odhadování terénů, které jsou před vámi. Někdy si člověk myslí, že je to rovina, pak ale člověk zažije nepříjemné překvapení, které vás přivedou až na pokraj převrácení se. Anebo trefíte nějakou díru a vyskočí vám zadek auta. To je ta nejnebezpečnější strana tohoto sportu.
O: Takže i zde mají navigátoři důležitou roli?
CS: Ano, ale je jiná než v rallysportu. U nás musí spolujezdci více sledovat nebezpečná místa. Jsou tu tři stupně [pro označení nebezpečí] a musí být velmi precizní. Když proměškáte "nebezpečí 3", tak to může skončit divokou nehodou. Člověk tedy musí být zvláště ostražitý, když přijedete na místo, které je v roadbooku takto označeno. Je rozhodující mít velmi dobrého navigátora. Může se postarat o to, jestli člověk hodně času získává nebo ztrácí.