Loeb: Mám poslední šanci vyhrát Dakar

-haj, 4. ledna 2018, 22:02 Google+

Sébastien Loeb letos pojede opět jako tovární jezdec Peugeotu na Dakaru. Rekordman WRC si uvědomuje, že je to pro něj poslední šance, jak pouštní závod vyhrát. Na cestě na něj však čeká hned několik překážek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel | foto: Red Bull

Sdílejte článek

Sébastien Loeb je před startem velmi motivovaný: "Moje moto je vlastně 'teď nebo nikdy'. Tohle je moje poslední šance vyhrát Dakar. Vloni jsme viděli, že máme na to, abychom vyhráli. Víme, že to můžeme zvládnout," řekla hvězda Peugeotu před odletem do Jižní Ameriky. 

Pořadatelé již před startem ohlásili až neobvykle těžkou trať. Pět etap se pojede v dunách Peru, pět etap ve vysokých nadmořských výškách (přesahujících 4 700 m.n.m.) v Bolivii, v Argentině zase bude maratonská etapa o délce téměř 1 000 kilometrů. Celkově má letošní trať délku 8 793 kilometrů, z čehož je 4 329 závodních.

"Na Dakaru se toho může hodně stát. Rally je dlouhá a malou chybou můžete o vše přijít. Navíc teď písečné duny tvoří podstatně větší část tratě. Je to pozitivní pro tento sport, protože přesně na to tohle se diváci těší - vždyť mluvíme o pouštních závodech. Na druhou stranu v těchto podmínkách mám malé zkušenosti. Proto je pro mě letošní trať nevýhodná," přiznává Loeb.

Pro svůj poslední start je Peugeot 3008 DKR MAXI opět o něco širší - tentokrát o 20 cm se srovnání s jeho šířkou při trojnásobném vítězství v roce 2017. Letos bude mít úctyhodnou šířku 2,4 m! "Napřed jsem si myslel, že mě inženýři chtějí obejmout," vzpomíná Stéphane Peterhansel, který Dakar dokázal vyhrát už 13 krát. "Bylo mi jasné, že s tím strojem zůstanu viset za každý strom."

img-responsive

Jak zvládne nové, širší auto úzké pasáže? | foto: Red Bull

A jak vzpomíná na první test tohoto speciálu? "K prvnímu testu jsme jeli do známé krajiny v Portugalsku, kde jsme měli k dispozici relativně úzké lesní cesty. K mému úžasu nebyla šířka žádným problémem. Naopak, i v tomto terénu bylo auto o parník lepší než to staré." Peterhansel i jeho kolegové se shodují na tom, že i se signifikantně kratším rozvorem (3000 mm) je letošní speciál na brzdách méně nervózní v zadní části a na rychlé změny směru reaguje lépe.

Díky velkému nárůstu v rozchodu kol došlo také na menší zvětšení tlumičů. Naopak letošní verze speciálu ve srovnání s tou loňskou díky snížení minimální váhy na nové minimum nedosahuje. "Auto je jezdecky stabilnější, lehčí na jízdu a má lepší podvozek. To nám dává větší sebedůvěru a dovoluje nám tak více tlačit," poznamenává Sébastien Loeb.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Loeb: Mám poslední šanci vyhrát Dakar

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Jeseníky (CZE)

Rally Jeseníky skončila menší senzací

Solberg, Petter

Petter Solberg se vrací do rally!

Rally Jeseníky (CZE)

Vydařená premiéra Josefa Pátla v Jeseníkách

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien

Ogier je blízko podpisu smlouvy s Citroënem pro rok 2019

Meeke, Kris

Vrátí se Kris Meeke do WRC s týmem Toyoty?

Rally Příbram (CZE)

Přípravy na 39. SVK Rally Příbram jsou v plném proudu

Rally Jeseníky (CZE)

Jeseníky v galerii Kuby Machálka

Rally Jeseníky (CZE)

Semerád s Hlávkou vítězové Rallysprint série 2018

Estonec Ott Tänak si připisuje třetí vítězství v řadě

Rally Turecko: Tänak slaví třetí vítězství v řadě a vrací se do boje o titul

Rally Jeseníky (CZE)

Rally Jeseníky ve fotkách Honzy Duška

reklama
reklama

Doporučujeme

Traiva RallyCup Kopřivnice - prosinec

Silvestrovské klouzání pro Tlusťáka, Podešvu, Kouřila a Vichtu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rally Jeseníky ve fotkách Honzy Duška

  2. Neuville podepsal s Hyundai nový tříletý kontrakt

  3. Jeseníky v galerii Kuby Machálka

  4. Petter Solberg se vrací do rally!

  5. Ogier je blízko podpisu smlouvy s Citroënem pro rok 2019

  6. Vrátí se Kris Meeke do WRC s týmem Toyoty?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud