Otázka: Pro mnoho lidí znamená WRC 2017 návrat vozů skupiny B. Stoupá tím také riziko?
Malcolm Wilson: Je bezpochyby, že nová auta budou také významně rychlejší než aktuální World Rally Car. Když bychom mysleli zpět na skupinu B, tak jsme už tehdy viděli, že díky využití nových technologií byly časy dosahované vozy skupiny B velmi rychle překonány. To ve své době nepovažoval nikdo za možné, ale stalo se to.
O: FIA proto diskutuje možnost, že by nová auta byla povolená jen pro určité jezdce...
MW: Co se této věci týče, tak má z obchodního pohledu přímý vliv na M-Sport, protože my samozřejmě přežíváme proto, že máme lidi v našich World Rally Car. Nemyslím si, že by tu byl problém s úrovní jezdců, které aktuálně máme. Věřím, že kdyby se měl objevit nějaký 20letý mladík bez větších zkušeností, tak by se na to lidé podívali pořádněji. Ale nakonec každá akce potřebuje splňující nominaci a my musíme naše auta prodávat, abychom mohli zůstat v šampionátu. Nová auta budou dražší než aktuální vozy, díky tomu bude trh omezen. Ale bez debaty budou lidi, kteří nebudou chtít jezdit s aktuálním autem.
O: Od kdy začne M-Sport s testy Fiesty WRC 2017?
MW: Věříme, že budeme testovat šasi s komponenty pro rok 2017 od července. Tato testovací mula bude bázována na staré karoserii. Ohledně nových aut jsem celkem napjatý. Budou vypadat skvěle a budou mít odpovídající výkon. Bude to nová éra, na kterou se já osobně velmi těším.