O uplynulém víkendu se uskutečnil pátý díl rallysprintového šampionátu, který byl zároveň součástí Poháru Pirelli. Na startu se objevilo početné startovní pole tohoto stálé oblíbenějšího pole, a tak se bojovalo od startu, až do samotného cíle doslova o každou vteřinku.
Vstříc osmi náročným měřeným úsekům odstartoval nejrychleji Josef Semerád, startující s Romanem Niemetzem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. V dalším průběhu jej však na nejlepší pozici vystřídal jeho syn Martin Semerád, který se v Krkonoších objevil rovněž s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Po celou dobu soutěže odváděl nejvyrovnanější výsledky a odměnou mu byla šestá příčka absolutně a vítězství v rámci Poháru Pirelli. “Moc hezké závody. Jelo se hodně rychle. My jsme měli trošku problém zvyknout si na jiný rozpis, než se kterým jezdíme na šotolině. Snažil jsem se však jet v klidu, porozumnět co nejvíce pneumatikám Pirelli na asfalt, což si myslím, že se povedlo skvěle. Podařilo se nám dojet na šestém místě absolutně a zvítězit v rámci Poháru Pirelli, což je za daných podmínek naprosto úžasné. V podobném trendu bychom rádi pokračovali i na Barumce,” zhodnotil vítězný závod Martin Semerád.
Téměř o třicet vteřin byl nakonec pomalejší Josef Semerád a na třetím místě skončil Jan Havel s poslední evolucí vozu Mitsubishi. Dosavadni vedoucí jezdec Poháru Pirelli však měl štěstí, když poškodil zadní část svého vozu. Pro body za čtvrté místo si dojel Karel Macek, startující s vozem Toyota Corolla S2000. Cíl nespatřil naopak opět Martin Hudec, který na čtvrté rychlostní zkoušce přehnal svoji rychlost a skončil v kotrmelcích. Posádka naštěstí vyvázla bez zranění. Kvůli havárii nedokončil krkonošskou rally také Jiří Skula, startující s Jiřím Volfem.
Ve třídě N3 se dařilo nejvíce Oldřichu Hrubému s vozem Renault Clio Sport, když si na své konto připsal deset bodů, čímž svůj letošní bodový zisk rozšířil na 38 bodů, čímž se udržel ve hře o celkové prvenství. V této třídě se nedařilo Davidu Štefanovi a ani Zbyňkovi Krestýnovi. Oba museli ze soutěže předčasně odstoupit.
Třídu N2 ovládl opět Jaroslav Pešl s Radkem Juřicou a vozem Honda Civic VTi. Pešl vedl ve třídě od začátku soutěže a s velkým náskokem si dojel pro deset bodů, které jej posunuly na průběžné první místo v rámci pohárového závodění. Na druhém místě skončil Lichovník a pro body za třetí místo si na cílovou rampu v Trutnově dojel Kaválek, startující s vozem Suzuki Swift.
Mezi nejsilnějšími áčky s jednou poháněnou nápravou se mělo o vítězi rozhodnout mezi Pohnerem a Štefanem. Štastnějším byl v cíli soutěže Roman Štefan, který se svým vozem Renault Clio R3 dokázal zvítězit a připsat si tak deset bodů. Naopak Pohnerovi se nedařilo a kvůli technickým problémům musel na třetí rychlostní zkoušce odstoupit.
Ve třídě A5 se dařilo od začátku Martinu Lošťákovi se Škodou Felicia. Po odstoupení Galii neměl příbramský jezdec konkurenci a s jistotou si jel pro další body, které by jej udržely v boji o celkové vítězství v rámci Poháru Pirelli. Bohužel na předposlední RZ musel odstoupit a přenechal tak vítězství Petru Mrázovi, který v okolí Trutnova vodil vůz Škoda Fabia. Pro Mráze je to letošní premiérové vítězství.
Ve třídě SA/1 se z vítězství radoval Václavík, před Cillerem. Mezi dieselovými vozy zvítězil Král a ve třídě SA/3 se z vítězství mohl radovat Hendrich (Mitsubishi Lancer EVO VII). Tito dva jezdci však prozatím do šampionátu nezasahují kvůli nízkému počtu startujících posádek.
Dalším závodem Poháru Pirelli bude začátkem září Admiral Rally Vyškov.
Průběžné pořadí Poháru Pirelli po Rally Krkonoše:
1. Jaroslav Pešl 40 bodů
2. Jan Havel 38
3. Oldřich Hrubý 38
4. Roman Štefan 36
5. Václav Lichovník 32
6. Zdeněk Václavík 30
7. Josef Semerád 28
8. Martin Lošťák 28
9. Aleš Kaválek 22
10. Lumír Galia, Karel Pohner 20
12. Martin Hudec 18