Premiéru si při tradiční jarní soutěži, třetím podniku letošního Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rallye, odbyl zbrusu nový Citroën DS3 R3T, se kterým ze startovní rampy sjeli Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem. A debut to byl vskutku učednický. S autem Smékal natestoval před závodem pouhých patnáct kilometrů, protože se ucpalo palivové čerpadlo.
Jelikož shakedown a speciálka na českobudějovickém výstavišti měla s charakterem krumlovských rychlostních zkoušek pramálo společného, první opravdový test přišel až na slavkovské erzetě. Smékal se Šmeidlerem však doplatili na stejný retardér, v němž měl problémy Pavel Valoušek, a narazili čelně do balíku slámy. Kromě poškozeného intercooleru zničili přední nárazník, na který nebylo možné na druhou noční sekci namontovat novému citroënu světelnou rampu. Egon Smékal se tedy rozhodl po cíli druhého testu odstoupit.
Jak uvedl po soutěži sám jezdec, nastavení auta podle francouzského manuálu bylo zcela nevhodné na české asfalty, které byly navíc zkrápěny takovým množstvím vody. Tyto podmínky udělaly z páteční etapy českokrumlovské rallye doslova očistec. Tým nyní čeká spousta práce při nastavení brzd, jelikož brzdný účinek byl až neuvěřitelně silný a na tuzemské tratě prakticky nepoužitelný.
Pšenka v Českém Krumlově nekvetla ani posádce Václav Dunovský – Petr Machů. Na rychlostní zkoušce Slavkov se vítězové Valašské rally potýkali se zamlženým oknem jejich Suzuki Ignis Super 1600, a tak dvakrát nedobrzdili do odbočky a ztratili několik sekund. Stejný test se jim stal osudným i ve druhém průjezdu, když nedaleko po startu udělali defekt pravého předního kola a až po několika kilometrech se rozhodli prázdnou pneumatiku vyměnit. Přestože ztratili „pouze“ čtyři minuty, nebyl to jejich poslední problém. Do přileb jim při výměně gumy napršelo a při následné snaze pokračovat jim přestal fungovat interkom. Výsledkem byla další čtyřminutová ztráta a téměř nereálná šance na dosažení dobrého výsledku. Dunovský tedy s velkým zklamáním po čtvrté erzetě odevzdal výkaz.
Na rozdíl od svých týmových kolegů za volantem silnějších strojů se na jihu Čech dařilo posádkám s Hondami Civic VTi, když všechny spatřily cílovou rampu. Zkušený Daniel Vladyka, jehož navigoval čerstvý držitel mezinárodní licence Lukáš Vyoral, se v podstatě celou soutěž držel na druhém místě za Ondřejem Blaťákem. Bez jediného technického problému se tak mohl po projetí fotobuňky na přídolské vložce radovat ze zisku stříbra ve třídě 9.
Pro další tři posádky hond už nebyla českokrumlovská soutěž tak poklidná. Jana Březíka a Pavla Šivice nejprve zpomalil na čtvrtém testu defekt levé zadní pneumatiky, po kterém jeli patnáct kilometrů, na prvním průjezdu nové lipenské erzety potom spadli do příkopu a zpátky na trať se dostali až díky obětavým divákům. Výsledkem jejich snažení je bronzová příčka ve třídě.
Po dlouhé době se sešli v jednom autě při třetím podniku letošního dvoudenního šampionátu bratři Michael a Josef Bartončíkovi. Také oni byli zpomaleni defektem, který museli vyměnit v úzké pasáži na druhém průjezdu Slavkova. V cíli nakonec byli klasifikováni jako šestí.
Doslova očistec zažil na Rallye Český Krumlov Jan Kulajta. Se spolujezdcem Janem Mastacanem prorazili na prvních třech erzetách tři pneumatiky, dvakrát provedli výměnu na trati, jednou dojeli na defektu až do cíle. S obrovskou časovou ztrátou tak nemohli pomýšlet na jakékoliv dobré umístění, a tak v dalším průběhu soutěže alespoň získávali zkušenosti. Kulajta skončil ve třídě 9 sedmý.
Dalším podnikem Mediasport MM ČR v rallye bude již příští týden Agrotec Mogul rally Hustopeče. Na jižní Moravě pojedou s vozy připravovanými Sparrow racing teamem Václav Dunovský, Egon Smékal, Jan Březík, Michael Bartončík a Jan Kulajta.