„Na Valašské Rallye jsme museli odstoupit hned po první rychlostní zkoušce. Na ní jsme hned na začátku prorazili pneumatiku, a protože do cíle scházelo téměř 15 kilometrů, museli jsme jí přímo na trati vyměnit a ztratili tím více jak 3 minuty. Byl jsem po prodělání docela těžkého průběhu Covidu a jen pár dnů po skončení karantény. Už tím jak dlouho nám trvala výměna pneumatiky, bylo zřejmé, že fyzicky na tom nejsem nejlépe a proto bylo rozhodnuto dále nepokračovat,“ popisuje Pech předešlou soutěž.
Jak se ukázalo v následujících dnech, bylo rozhodnutí skončit správné. Pecha postihl postcovidový syndrom, při kterém měl problémy s dýcháním i pohybem a musel vyhledat odbornou pomoc.
„Téměř 2 týdny po Valašce jsem musel mít doma po ruce kyslíkovou masku a jezdil pravidelně na infuze. Nic jiného jsem fyzicky nezvládal. Teď už jsem snad fit, ale žádná sranda to nebyla. Na Šumavě mě asi ještě trošku bude chybět potřebná fyzička, ale do závoďáku se těším víc než kdy jindy,“ hlásí dobré zprávy Pech jun., kterého před startem čeká ještě testování závodního Focuse.
Pořadatelé připravili pro letošní ročník Šumavy velice náročnou trať s řadou nových úseků a rychlostních zkoušek. Na poslední by měla být dokonce dlouhá šotolinová část v lese, která u nás není vůbec obvyklá.
„Právě to může v závěru ještě dost zamíchat pořadím. Bude potřeba zvážit rychlost s rizikem a k tomu dokonalou souhru se špióny. Ti musejí zvláště před druhým průjezdem zaznamenat každý obnažený kámen nebo díru, co se zcela jistě po prvním průjezdu celého startovního pole objeví. Asfaltové pneumatiky, na kterých tento úsek budeme muset projet, nejsou proti průrazu zdaleka tak odolné jako pneu používané na šotolinu a udělat defekt bude snadné“ zamýšlí se Pech jun.
Rallye Šumava odstartuje v sobotu 8. května v 10.30 hod. z náměstí v Klatovech. Cíl závodu je naplánovaný po absolvování tratě dlouhé 521 km v neděli v 13.55 hod. tamtéž. EuroOil zve všechny fanoušky motorismu ke sledování rallye, i když zatím ještě pouze online.