Fotoprůvodce po trati Bonver Valašské rally 2011

Tomáš Urban, 20. března 2011, 20:56 Google+

FOTO: Se společností Auto Heller jsme připravili exkurzi na trať letošní Bonver Valašské rally a fotografie z diváckých míst.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
rally valašská

rally valašská | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

Sdílejte článek

K prohlídce trati jsme využili vůz Škoda Fabia RS druhé generace od společnosti Auto Heller. Připravujeme test tohoto vozu, a trať Valašské rally se k tomu náramně hodí. Ale teď už pojďme na trať.

Páteční etapa obsahuje dva úseky, které se jedou dvakrát. Celkem mají 51 ostrých kilometrů.

RZ 1,3 Štramberk (Žilina - Závišice)

Po startu na asfaltové, ale notně zablácené komunikaci následuje přehledné levé odbočení u statku, pravý výjezd na komunikaci s rychlým levým odbočením na betonovou plochu a následný výjezd zpět na komunikaci.

Pak následuje velmi technická ale rychlá pasáž do obce Rybí, kde následuje prudké pravé odbočení na vrchol Puntík. Následuje prudký sjezd a prudké pravé odbočení přes hranu. Následuje místo, kde se obě části rychlostní zkoušky míjejí. Před cílem je ještě levé odbočení před Štramberkem a technická rychlá pasáž do cíle.

Odbočení po startu, následuje vlevo na beton

Pravé odbočení na Puntík

Odbočení přes hranu

Míjení rychlostní zkoušky

RZ 2,4 Straník (Stráník - Mstěnovice)

Klasická rychlostní zkouška, která se jela v různých modifikacích. Start je po odbočení z hlavní cesty na Valašské Meziříčí směrem na Stráník před obcí Hodslavice. Po 200 metrech po startu je přírodní retardér v točně autobusů.

Pak následuje rychlý průjezd obce Stráník. Po rychlém příjezdu do Hostašovic následuje průdké pravé odbočení u školy v Hostašovicích. Za Hostašovicemi je výjezd serpentinou a technikcý přílet do Jasenice. Před obcí je skákací horizont. Uprostřed Jasenice je pravé odbočení na asfaltě pokrytém mocnou vrstvou zimního posypu.

Po horizontu mezi lukami příjezd rychlý příjezd k levému odbočení na Vysokou. Ve Vysoké je prudké pravé odbočení a náročný sjezd do Lešné, zakončené výjezdem vlevo na komunikaci směrem na Příluky. V přílukách umělý retardér a výjezd směrem na Jasenici, kde trať uhýbá ostře doprava, blátem,  na panelovou komunikaci a končí v obci Mstěnovice.

Odbočení u školy

Serpentina v Hostašovicích

Odbočení v Jasenici

Vracák nad Vysokou

Vracák ve Vysoké

Rychlá levá po sjezdu u Lešné

Nájezd na panely vpravo

Sobotní etapa obsahuje tři rychlostní zkoušky jedoucí se dvakrát. Celkem na soutěžící čeká 99,52 ostrých kilometrů.

RZ 5,7 Helfštýn (Týn nad Bečnou - Teplice)

Část této rychlostní zkoušky se také už v minulosti jela. Hned po startu cca 50 metrech následuje přehledná levá zatáčka ve stoupání. Dále výjezd ke křižovatce „u křížku“ a náročné ale široké levé odbočení nad obcí Lhota.

Pak následuje velmi rychlý a velmi technický průjed lesním úsekem do obce Paršovice. Zde se po rychlém příletu objíždí ostrůvek zleva doprava. Následuje rychlý příjezd do obce Rakov, kde trať odbočuje prudce vlevo, vrací se opět do Paršovic, kde po rychlém esíčku následuje rychlý sjezd do Teplic nad Bečvou.

Odbočení a objezd ostrůvku v Paršovicích

Levé odbočenív Rakově

RZ 6,8 Špičky (Hluzov - Hustopeče nad Bečvou)

Již tradiční rychlostní zkouška, plná záludností. Po startu následuje objezd točny v Hluzově a prudší pravá zatáčka na Hluzovském kopci.

Následuje rychlý úsek s mnoha horizonty. Po příjezdu do Špiček ostré odbočení vlevo okolo ostrůvku. Následuje technická pasáž do obce Hranické loučky, kde se opět objíždí točna autobusu u kapličky. Nálsleduje odbočení vpravo na šotolinovou cestu okolo bývalého JZD a pravý výjezd ze šotoliny na asfalt. Po sérii technických zatáček a horizontů směřuje trať k cíli v Hustopečích.

RZ 9,10 Santov (Velká Lhota - Vesník)

Obrovsky náročná rychlostní zkouška střídající se povrchy, prudká klesání a královna českých rychlostních zkoušek. To je Santov. Brzdy zde dostanou opravu zabrat a pravděpodobně se zde bude rozhovdovat o vítězi celé soutěže.

V první části je prudké odbočení vlevo do úzké jednosměrky a kolem přehrady Bystřička. Náročné odbočení vpravo kolem ostrůvku u autobusové zastávky v části Hajdušky. Levé odbočení z úzké účelové silnice, které předchází obtížné serpentiny nad obcí, na širokou komunikaci II. třídy v části U Kočibů v obci Malá Bystřice. Rychlý příjezd na horizont po asfaltové silnici III. třídy ke křižovatce Dušná – Cáb a obkroužení zastávky autobusů a následné klesání.

Vracák u stodoly v podání V. Štajfa, ale letos směrem dolů

Po technickém průjezdu obcí Dolní Jasenka náročné levé odbočení u točny autobusů s následným výjezdem do kopce. Obtížná levá zatáčka v klesání v části zvané „U stodoly“ a následná technická pasáž v prudkém sjezdu. Zde šel na louku pod stodolou Kopecký Fabií WRC.

Děkujeme společnosti Auto Heller za zapůjčení vozu. Nabídka akčních vozů najdete zde.

Dokumenty k soutěži

Rally Šumava (CZE)

Rally Šumava v galerii

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče nadále v tradičním formátu

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valaška láká do ValMezu už na sobotu